معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بنادر جنوبی ایران در راستای تحقق ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور یک راهبرد ملی در حوزه اقتصاد بشمار می‌رود.
کد خبر: ۸۷۶۶۷۹۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس منصور آرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: توسعه بنادر جنوبی ایران با توجه به حجم وسیع سرمایه‌گذاری کشورهای حاشیه خلیج فارس در این حوزه و رشد چشمگیر اقتصاد منطقه در دو دهه اخیر به یک راهبرد ملی برای افزایش اثرگذاری کشورمان در اقتصاد منطقه و بهره‌برداری از منابع بیکران اقتصادی خلیج فارس و دریای عمان تبدیل شده است.

وی با بیان این که فرصت‌های تازه‌ای برای توسعه بنادر ایران پیش روی ما قرار دارد، افزود: رشد و توسعه بنادر بر پایه سیاست راهبردی در کشور دنبال می‌شود و بخش قابل توجهی از بار سرمایه‌گذاری در بنادر بر دوش بخش خصوصی قرار دارد و تجربه مطلوبی از همکاری با بخش خصوصی در سازمان بنادر رقم خورده است که می‌توان از آن در دیگر حوزه‌ها نیز بهره برد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر ادامه داد: حدود یک سوم از هدف‌گذاری 9 هزار میلیارد تومانی امسال سازمان بنادر برای سرمایه‌گذاری در توسعه طرح‌ها و زیرساخت‌های بنادر از طریق عقد قرارداد با بخش خصوصی تاکنون محقق شده و این روند با جدیت در حال پیگیری است.

آرامی گفت: سازمان بنادر به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که توسعه بنادر کوچک در سایه توسعه بنادر بزرگ کشورمان مورد غفلت قرار نگیرند و در عین حال بنادر بزرگ کشور نیز از رقابت با رقبای منطقه‌ای بازنمانند چرا که با نگاهی به جغرافیای منطقه می‌توان متوجه توان بالای ایران در رشد و رونق اقتصاد ساحلی با بهره‌گیری از پس‌کرانه‌های وسیع و وابستگی بسیاری از کشورهای شمالی ایران به بنادر ایران برای تجارت با دنیا شد که یک مزیت بزرگ برای ایران بشمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: طیف وسیعی از سرمایه‌گذاری در بنادر کشورمان قابل اجرا است و هنوز بسیاری از فرصت‌های موجود به فعلیت نرسیده‌اند که باید با همکاری بخش خصوصی در توسعه آنها اقدام کنیم.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی به رشد 25 درصدی عملیات بندری در 6 ماهه نخست سال 95 اشاره و عنوان کرد: رشد اقتصادی کشور در حوزه بنادر به خوبی قابل مشاهده است و باید با یک برنامه‌ریزی منسجم در بنادر کشورمان به سمت و سوی رشد بهره‌روی حرکت کنیم.

آرامی همچنین یکی از اولویت‌های سازمان بنادر را کمک به رشد علمی بنادر از طریق همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به منظور تربیت نیروهای متخصص حوزه دریا عنوان و تصریح کرد: باید نگاه‌ها به توسعه دریامحور را تغییر دهیم تا مناطق ساحلی کشورمان به رشد شایسته‌ای دست یابند.
ارسال نظرات