مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: همزمان با سراسر کشور نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس استان برگزار و بیش از ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در این انتخابات به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۸۷۶۶۷۹۶
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری وبه نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان، دانش هاشمی‌پور در حاشیه بازید از دبیرستان دخترانه شاهد ناحیه یک بندرعباس اظهار داشت: نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در 3 هزار و 320 واحد آموزشی دوره‌های تحصیلی ابتدایی (پایه سوم تا ششم) و متوسطه اول و دوم استان برگزار شد و بیش از 250 هزار دانش‌آموز فعال در این انتخابات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیتهای گروهی و مشورت در نظام اسلامی بیان‌داشت: در جامعه اسلامی ما شوراها نماد مردم‌سالاری دینی هستند و یکی از صفات اهل ایمان نیز این است که در کارها با یکدیگر مشورت می‌کنند.

وی ادامه داد: در بیان اهمیت امر شورا و مشورت همین نکته بس که در قرآن مجید یک سوره به نام شورا اختصاص داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با توجه به این مهم وزارت آموزش و پرورش بستر مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های گروهی و شورایی را در قالب انتخابات شورای دانش‌آموزی که دارای جایگاه مهمی در نظام تعلیم و تربیت هستند فراهم آورده و با نظارت دقیق بر فرایند اجرایی می‌کوشد اهداف غایی و فلسفه وجودی شوراهای دانش‌آموزی به درستی محقق شود.

این مسئول همچنین با اشاره به اهداف برگزاری این انتخابات گفت: تکریم شایسته دانش‌آموزان، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، تمرین مشارکت جویی و مسئولیت‌پذیری در فعالیت‌های اجتماعی، توجه به خواسته‌های دانش‌آموزان و توسعه فعالیت‌های گروهی از جمله اهداف این انتخابات است.

هاشمی‌پور گفت: شوراها با انتخاب خود دانش‌آموزان برگزار می‌شود و دانش‌آموزان خلاق، توانمند و مستعد می‌توانند با جلب رأی دانش‌آموزان منتخب مدرسه باشند و با مشارکت فعال در تصمیم‌گیری‌های مدرسه در فرایند تصمیم‌سازی‌ها موثر باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تاکید کرد: شوراها فرصت مناسبی را برای تقویت مردم‌سالاری دینی فراهم می‌سازند و آغاز این حرکت از مدارس می‌تواند برای آینده کشور بسیار مفید و موثر باشد.

هاشمی پور با قدردانی از همه عوامل برگزار کننده این انتخابات تاکید کرد: شورای دانش‌آموزی بستر بسیار مناسبی برای آماده‌سازی نسل آینده ساز کشور برای مناصب تصمیم‌گیری کلیدی است که انتظار می‌رود مدیران مدارس  با بهره‌گیری حداکثری از این ظرفیت در تقویت و تعالی این مهم بکوشند.
ارسال نظرات