همکاری برای تقویت شرکت های دانش بنیان کمک به توسعه است

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، تعامل و همکاری مدیران در تقویت واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان را کمک به توسعه و کسب درآمد استان از فناوری عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۶۶۸۰۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، علی فتی در نشست مشترک مسوولان و مدیران عامل واحدهای فناور پارک با مدیرعامل و معاونین شرکت آب منطقه ای هرمزگان با قدردانی از توجه آب منطقه ای به پارک علم و فناوری و برنامه ریزی برای استفاده از توان واحدهای فناور در حوزه آب افزود: پارک علم و فناوری هرمزگان با توجه به رسالت خود قدم های بزرگی در راستای حل مشکلات استان برداشته است که نیازمند همراهی و همکاری مجموعه دولت در استان است.

 

وی خاطرنشان کرد، یکی از اقداماتی که مدیران دولتی در هرمزگان می توانند انجام دهند استفاده از خدمات و محصولاتی است که توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود. این مهم کمک می کند تا افراد صاحب ایده با دلگرمی وارد تولید فناوری شوند.

 

فتی بیان داشت: پارک علم وفناوری هرمزگان برای کمک به توسعه هرمزگان برای همه برنامه دارد و در این راه از دانش آموزان گرفته تا دانشجویان، اساتید و افرادی که به هر نحوی اقدام به تولید فناوری و  نوآوری جدید کرده اند حمایت به عمل آورده است.

 

وی ادامه داد، واحدهای زیادی در پارک علم و فناوری در حوزه آب در حال فعالیت هستند که می توانند به مجموعه آب منطقه ای کمک کنند.

 

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ابراز امیدواری کرد، این نشست به استفاده از ظرفیت طرفین منجر شده و یک گام به سمت توسعه فناوری استان برداشته شود.

 

در این نشست هوشنگ ملایی، مدیرعامل آب منطقه ای استان هرمزگان نیز ایجاد پارک علم و فناوری را زمینه ای برای رشد و توسعه افکار خلاق عنوان کرد و گفت: ما آمادگی داریم تا از ظرفیت های واحدهای فناور پارک علم و فناوری هرمزگان در کاهش مشکلات بهره بگیریم.

 

وی افزود: آب منطقه ای هرمزگان آمادگی دارد تا با حمایت از ایده ها و طرح های واحدهای فناور پارک علم و فناوری مرتبط با آب، آنها را به مرحله تجاری سازی برساند.

 

مدیرعامل آب منطقه ای استان هرمزگان با اشاره به اینکه کلمه بحران و نداری آب برای ما آشناست، تصریح کرد، برای اینکه از این بحران بگذریم نیازمند کمک هستیم و در این راه  پارک علم وفناوری می تواند ما را یاری دهد.

 

ملایی ادامه داد، مباحث زیست محیطی نیز برای ما حائز اهمیت است و با توجه به ظرفیت هایی که در این زمینه در پارک علم و فناوری وجود دارد می توانیم همکاری نزدیکی با هم داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد، با ورود واحدهای فناور پارک هرمزگان در این زمینه ما نیز کمک می کنیم تا بانک هایی که تسهیلات در این زمینه ارائه می کنند ترغیب به حمایت نماییم و تضمین خرید محصولات به واحدهای فناور ارائه دهند.

 

مدیرعامل آب منطقه ای استان هرمزگان با بیان اینکه انجام  طرح های تحقیقاتی در مجموعه ها از مشکلات ریشه گرفته است، گفت: وجود مشکل باعث شده تا تحقیق کنیم که اشکال کجاست و چگونه نتیجه حاصل می شود در این زمینه نیز پارک فناوری می تواند مارا یاری دهد.

 

وی به طرح های تغذیه مصنوعی برای تامین آب استان اشاره کرد و گفت: چنانچه روش های نوین دیگری برای تغذیه مصنوعی وجود داشته باشد ما استقبال می کنیم چرا که اعتقاد ما بر جلوگیری از هدر رفت هر قطره آب است.

 

ملایی همچنین با اشاره به طرح پوشش سطوح آب مخازن سدها(استفاده از توپ) برای جلوگیری از تبخیر آب و استفاده از سامانه هوشمند برنامه ریزی عملیات گفت: ما آمادگی داریم در اجرای این طرح از پارک علم وفناوری کمک بگیریم.

 

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار