خبرهای داغ:

دیدار مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان با امام جمعه شاهرود

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان و هیئت همراه با امام جمعه شاهرود دیدار کردند.
کد خبر: ۸۷۶۶۸۳۰
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شاهرود و هیئت همراه با امام جمعه شاهرود دیدار و گفت و کردند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در سخنانی با تقدیر و تشکر از فعالیت های بسیج دانشجویی در عرصه بصیرت و معرفت افزایی دانشجویان با بیان اینکه باید مولفه های رهبری در باب دانشجویان تراز انقلاب اسلامی لحاظ شود اظهار کرد: دانشجویان، فلسفه‏ی محوری وجود دانشگاه هستند.با آنان، سلسله‏ تعلیم و تربیت نسل فرهیخته‏ جامعه تداوم می‏یابد و آینده‏ علمی جوامع رقم می‏خورد.ذاین نسل، دارای خصلتهای خاص هستند، بدون شناخت آن نمی‏توان به این مجموعه راه برد و در تعلیم و تربیت و همراهی و همدلی با آنان توفیق یافت.

وی افزود: دانشجویان، قشر پیشتاز جوامع هستند، اندیشه‏های نو و نهضت های اجتماعی در سده های اخیر، عمدتاً در بستر جنبش های دانشجویی شكل گرفته‏اند و یا به گونه‏ ای با آن مربوط بوده‏اند. دانشجو، طالب آگاهی است؛ برای حضور خود در دانشگاه، منزلت می‏بیند؛ رهیابی به راههای پرپیچ و خم را فضیلت می‏شمرد و در تلاش بر می‏آید كه از دیدگاهها، مكاتب و نظریات گوناگون اطلاع یابد.

امینی تصریح کرد: دانشجو، روحیه‏ انقلابی دارد؛ تسریع در امور را می‏طلبد؛ محافظه‏كاری و عملكرد گام به گام را نمی‏پذیرد؛ آرمانگرایی، او را به اندیشه ها و تلاشهای حاد فرا می‏خواند و در جذبه‏ شعارهای تند و داغ قرار می‏گیرد.

امام جمعه شاهرود تاکید کرد: روحیه‏ انقلابی، در دانشجو روح تكاپوی اجتماعی ایجاد می‏كند؛ او را به فعالیت و تلاش حاد فرا می‏خواند؛ او را به تغییرات جهشی سوق می‏دهد؛ و این همه، بذر مساعدی برای سیاست بازان حرفه‏ ای پدید می‏آورد، تا از انبوه جوانان آماده و مشتاق، فوج فوج سرباز برگیرند و فدایی راه خود سازند.

وی با اشاره به بصیرت افزایی دانشجویان و اتصال به قرارگاه فرهنگی نمازجمعه گفت: باید دانشجویان انقلابی ما با نمازجمعه این قرارگاه فرهنگی ارتباط داشته باشند و همکاری کرده و ما استقبال می کنیم که دانشجویان در نمازجمعه و ارتریبون این میعادگاه سیاسی عبادی نظرات خود را بیان و راهگشای کشور باشند.

در این دیدار مرتضی دهرویه فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مختلف بسیج دانشجویی و آسیب ها و تهدیداتی که جامعه دانشجویی را تهدید می کند به تشکیل قرارگاه هایی در سطح استان اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز قشر دانشجو قرارگاه های جهادی،راهیان نور و طرح ولایت در سطح استان و شهرستان ها تعریف شده تا برنامه ها با انسجام بیشتر انجام شود.

محمد جلیلی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود نیز در این دیدار گزارشی از برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور و طرح ولایت استانی و کشوری ارائه و برنامه های آبان و آذر بسیج دانشجوی در سطح دانشگاه های شهرستان را ارائه نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها