خبرهای داغ:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان؛
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد مقررات ملی در کشور رعایت می شودگفت:در سیل های اخیر دیدیم که توجه نکردن به مقررات ملی چقدر خسارت بیهوده وارد کرد.
کد خبر: ۸۷۶۶۸۶۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سید مجتبی موسوی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان، اظهار کرد: یکی از نیازهای هر مدیریت شهری، حضور مهندسان شهرسازی است و اگر نظرات فنی مهندسان شهرساز و ترافیک استفاده شود، دیگر شاهد این نخواهیم بود که برای حل یک مشکل مجبور به تغییر ساختار شهری و احداث تقاطع های غیر همسطح بشویم.

وی با بیان این که تنها ۲۵ درصد افراد از مجریان فنی و حرفه ای در ساخت و سازهای خود استفاده می کنند، بیان کرد: دولت برای ساختمان های خودش از نظرات مشاوران استفاده می کند ولی این مساله در ساخت و سازهای غیر دولتی لحاظ نمی شود.

موسوی از آسیب شناسی این مساله خبرداد و گفت: بخشی از این مشکل به داخل نظام مهندسی و نگاهی که مردم به مجموعه ما دارند بر می گردد و در همین رابطه با برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف سعی کردیم ضمن ارتقا کیفیت خدمات مهندسی، اعتماد را به مردم برگردانیم.

وی با انتقاد از این که ۳۰ درصد مقررات ملی در کشور رعایت می شود، اضافه کرد: در سیل های اخیر و خسارت هایی که وارد شد دیدیم که توجه نکردن به مقررات ملی چقدر خسارت بیهوده وارد کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در ادامه به تشریح برنامه های این سازمان پرداخت و با بیان این که ۸۵۲۰ مهندس عضو این سازمان هستند، گفت: ۱۶ دفتر نمایندگی داشتیم که از میان آن ها گرگان بیشترین عضو را داشت ولی به دلیل مشکلات مالی مجبور شدیم پنج دفتر را تعطیل کنیم.

وی از کاهش ۱۵ درصدی خدمات مهندسی در سال ۹۴ و همچنین افزایش ۴۰ درصدی این خدمات در ۶ ماه ابتدای سال ۹۵ خبرداد و بیان کرد: هفت رشته مهندسی عضو نظام هستند ولی برخی رشته ها استفاده نمی شوند.

موسوی رویکرد استان را تعامل با دستگاه های اداری عنوان کرد و گفت: نگاه ویژه ای برای احیای معماری بومی اسلامی ایرانی منطقه داریم و در همین رابطه کمیته هایی تشکیل شده است.

وی انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های مختلف و برگزاری دوره های آموزشی را از برنامه های نظام مهندسی دانست و اظهار کرد: در حوزه روابط عمومی هم اتفاقات خوبی رخ داده و از این طریق آموزش های مختلف را پیگیری کرده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها