روزنامه آمریکایی از توقف طرح تجهیز نظامی شورشیان سوری تحت حمایت سازمان «سیا» به دلیل حضور قدرتمندانه روسیه در سوریه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۶۸۷۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج،  در حالی‌که شورشیان تحت حمایت سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در حلب به واسطه بمباران نیروی هوایی روسیه در ماه جاری از هم پاشیده شدند، اما دولت اوباما در خفا برنامه‌هایی را برای افزایش قدرت شورشیان تحت حمایت خود در سوریه ارزیابی می‌کرده است.

به نوشته «واشنگتن پست» این طرح پیشنهادی که شامل ارسال سلاح برای کمک به دفاع شورشیان از خود در برابر حملات توپخانه و جنگنده‌های روسیه بود، در نشست اخیر بین اوباما و تیم امنیت ملی این کشور  بررسی شد.

این روزنامه نوشت: در حالی‌که این طرح پیشنهادی نه رد و نه پذیرفته شده است، اما اجرایش در هاله‌ای از ابهام مانده و آنطور که مقام‌های آمریکایی گفتند این مسئله بیانگر افزایش بدگمانی دولت این کشور درباره تشدید برنامه مخفی سیا است که در سه سال گذشته مبادرت به آموزش و تجهیز هزاران جنگجوی مخالف دولت سوریه کرده است.

واشنگتن پست در خاتمه نوشت: تردید فزاینده‌ای  مبنی بر این وجود دارد که یک طرح توسعه یافته نیز با توجه به مداخله روسیه در سوریه بتواند موفقیتی را برای واشنگتن کسب کند.

آنطور که مقام‌های آمریکایی می‌گویند اوباما مایل است برنامه‌های سیا در این زمینه را به رییس جمهور بعدی واگذار کند.

ارسال نظرات