سرپرست بهزیستی بیله سوار خبر داد؛

اجرای طرح «آمبلیوبی» و« سی بی آر» در بهزیستی بیله سوار

سرپرست بهزیستی بیله سوار از اجرای طرح «آمبلیوبی» و« سی بی آر» و تشکیل شورای توابخشی در روستاها در شهرستان بیله سوار خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۶۹۴۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از صبح مغان، توحید هژیر سرپرست بهزیستی بیله سوار در جلسه ای که با حضور مربیان مهدهای کودک شهری و روستایی و مربیان بیش دبستانی در سالن اجتماعات اداره بهزیستی برگزار شد در خصوص اهمیت اجرای طرح آمبلیوبی و کاهش قابل توجه مشکلات بینایی در نتیجه اجرای مطلوب این طرح مطالبی را بیان نمود.

وی تعداد بالغ بر 3200 نفر که در سال 1394 معاینه شده و 40 نفر مشکوک تشخیص داده بودند اشاره کرد و گفت: هزینه کامل 11 نفری که عینک دریافت نموده بودند برداخت شد.

هژیر از تلاش های حوزه بیشگیری جهت تلاش بر افزایش معاینه شدگان در نتیجه این طرح در سال جاری و همچنین بیگیری صد در صد مشکوک تشخیص داده شده ها که براساس برنامه ریزی مدون صورت خواهد گرفت توضیحاتی ارائه نمود.

سرپرست بهزیستی بیله سوار همچنین از اجرای این طرح در طول سال در بایگاههای دائمی از جمله بایگاه جمعیت همیاران و بایگاههای سلامت روان و به صورت موقت از اول آبانماه تا 15 آذر در بایگاههای غیردائمی از جمله مهدهای کودک شهری و روستایی مربیان بیش دبستانی و خانه های بهداشت روستایی خبر داد .

همچنین با حضور دهیاران بخش مرکزی بیله سوار جلسه توجیهی تشکیل شورای توانبخشی روستاها نیز در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

وی در خصوص ضرورت اجرای طرح سی بی آر و تشکیل شورای توابخشی در روستاها تشکیل صندوق مشارکت و همجنین وظایف دهیاران و توانیاران سلامت (بهورزان ) مباحثی را بیان نموده و از دهیاران در خصوص همکاری نزدیک با اداره و بیگیری مسائل محوله از بهورزان تاکید نمود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار