خبرهای داغ:
در رزمایش پدافند غیرعامل شهرستان البرزِ:

شهرصنعتی البرز بمباران شد

رزمایش پدافند غیرعامل شهرستان البرزِ با فرضیه بمباران هوایی و هدف قراردادن شرکت‌های مهم و حساس موجود در شهر صنعتی البرز در محل شرکت البرز دارو برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۶۹۹۵
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، رزمایش پدافند غیرعامل شهرستان البرز با حضور سردار رسولی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مسؤولان استان و شهرستان در محل شرکت البرز دارو برگزار شد.

در این رزمایش که با فرضیه بمباران هوایی و هدف قراردادن شرکت‌های مهم و حساس موجود در شهر صنعتی توسط معاندین نظام و عناصر تکفیری طرح‌ریزی و اجراء شد، نیروهایی از بسیج، هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس نقش‌آفرینی کردند.

در مراحل ابتدایی اجرای این رزمایش ضمن نواخت آژیر خطر، انفجارات کنترل شده در محل‌های از پیش تعیین شده ایجاد و از طریق مرکز فرماندهی عملیات سپاه امام رضا(ع) البرز به نیروهای امدادی، خدماتی و انتظامی اعلام وضعیت شد.

در مراحل دیگر این رزمایش، نیروهای آتش نشانی با حضور در محل حادثه نسبت به اطفاء حریق اقدام و سپس کار جستجو و امدادرسانی به مصدومین توسط هلال احمر و امداد بسیج آغاز شد که این نیروها ضمن برپایی چادرهای اسکان موقت و تریاژ مصدومین سایر افراد حاضر در صحنه حادثه را به پناهگاه امن منتقل کردند.

همچنین در محل اجرای رزمایش عملیات راپل از ارتفاع ۴۵ متری  انجام شد و نیروهای ادارات برق، آب و گاز نسبت به بررسی وضعیت شبکه‌های انتقال آب و گاز و نیز خطوط انتقال برق و ترمیم آن اقدام کردند.

در خاتمه این رزمایش، پس از ایمن‌سازی و اتمام عملیات امداد رسانی، نسبت به آواربرداری و جمع آوری ضایعات ناشی از بمباراران و اصابت موشک‌های معاندین(فرضی) اقدام شد.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار