معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان

فعالیت‌ تشکل‌های تبلیغی در حوزه تقریب مذاهب اسلامی در کردستان گسترش یابد

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام و توطئه‌های گسترده دشمنان، باید تشکل‌های تبلیغی در حوزه تقریب مذاهب اسلامی با محوریت روحانیون استان فعالیت گسترده‌تری داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۶۷۱۱۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مهدی فرزی در نشست تخصصی علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان با رئیس مرکز تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سنندج اظهار کرد: کردستان نماد عینی وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی در ایران است.

وی افزود: این ویژگی‌های فرهنگی و اعتقادی در کردستان و زندگی همراه با آرامش و امنیت پیروان مذاهب اسلامی در کنار همدیگر الگویی عینی برای همه مسلمانان جهان است.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: در این برهه زمانی شاهد گسترش توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام هستیم و آن‌ها با استفاده از هر ابزاری به دنبال تحقق اهداف شوم خویش در کشورهای اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام فرزی افزود: کسب آمادگی‌های لازم در حوزه‌های مختلف برای مقابله با توطئه‌های دشمنان از جمله اموری است که جامعه روحانیت به عنوان هدایت‌گران افکار و اندیشه‌های جامعه باید خود را به آن مسلح کنند.

وی در ادامه این نشست به بخشی از مطالبات جامعه روحانیت استان اشاره کرد و افزود: انتظار داریم که مرکز تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ما را در تشکیل گروه‌های تبلیغی، تهیه متون تبلیغی مبتنی بر تقریب بین مذاهب اسلامی، تشکیل گروه‌های قرآن محور، حمایت از پژوهش‌های تقریبی یاری کند.

فرزی اظهار داشت: فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای ایجاد فضای حضور نخبگان اهل تسنن و اهل تشیع کردستان در دانشگاه باقرالعلوم، حمایت از برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و آموزش از راه دور برای روحانیون اهل سنت و اهل تشیع از دیگر انتظاراتی است که امیدواریم این نشست زمینه‌ساز تحقق آن باشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار