چهارصد کیلوگرم مواد گوشتی فاسد و غیرقابل مصرف در شهرستان ابهر کشف و معدوم شد.
کد خبر: ۸۷۶۷۱۳۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر از کشف و معدوم کردن 400 کیلوگرم مواد گوشتی فاسد و غیرقابل مصرف در شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری بیش از 900 بازدید از مراکز پخش مواد گوشتی انجام شد که در پی آن 400 کیلوگرم انواع مواد گوشتی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم شده است.

امیرعلی کلانتری افزود: از این میزان 375 کیلوگرم طی شش ماهه اول سال بوده و دیروز نیز در جریان بازرسی از واحدهای تولیدی و عرضه مواد گوشتی نیز 25 کیلوگرم گوشت فاسد کشف و معدوم و موارد تخلف جهت پیگیری قضایی با تشکیل پرونده به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده شد.

وی اظهار داشت: نظارت بر مرغداری‌های گوشتی و تخم‌گذار، کشتارگاه‌های دام و طیور، شرکت‌های بسته‌بندی و قطعه بندی گوشت، واحد تولید پودر پروتئین هیدرولیزه شده و بیش از ۱۰۰ واحد عرضه کننده گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های غذایی خام دامی در دستور کار این اداره در شهرستان ابهر قرار دارد.

کلانتری با بیان اینکه تعداد دامداری‌های سنتی در کشور بسیار بیشتر از دامداری‌های صنعتی است، خاطرنشان کرد: بیشتر روستائیان به صورت سنتی مشغول دامداری هستند و این موضوع مشکلات بسیاری در حوزه بهداشت و پیشگیری بیماری‌های دامی به وجود می‌آورد.

رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه علاوه بر نظارت بازرسان این اداره، عموم مردم به عنوان مصرف‌کنندگان فرآورده‌های دامی می‌توانند به عنوان ناظر بر سلامت فعالیت‌ در این حوزه باشند، گفت:‌ سامانه 1512 از سوی سازمان دامپزشکی کشور برای ارتباط مردمی تعریف شده است که شهروندان در هر شهری از کشور با این سامانه چهار رقمی تماس بگیرند، تماس آنها به اداره دامپزشکی شهر مربوطه وصل شده و می‌توانند گزارشات خود را اعلام کنند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان و بازرسان ادارات مربوطه پیگیری شود.

ارسال نظرات