امام جمعه سنندج گفت: زمینه‌سازی برای آشنایی جوانان و نوجوانان با آموزه‌های قرآنی از اولویت‌های مهم در جامعه اسلامی است و ما از تضعیف‌ کلاس‌های قرآن در مساجد استان و شهر سنندج نگرانیم.
کد خبر: ۸۷۶۷۱۴۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تأکید بر احساس مسئولیت همگانی درخصوص ترویج معروفات و مقابله با منکرات در جامعه اسلامی اظهار کرد: بر هر فرد مسلمان واجب است که اعمال و رفتارش منطبق بر آموزه‌های دینی باشد.

وی افزود: ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امری است جدی و باید همه مسلمانان نسبت به آن احساس مسئولیت نمایند.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای آشنایی نسل جوان جامعه با مبانی هویت‌بخش اسلامی از جمله اموری است که باید در خانواده و در جامعه با جدیت دنبال شود.

ماموستا خدایی افزود: زمانی مساجد و اماکن مذهبی کردستان شاهد حضور گسترده کودکان و نوجوانان بسیاری در کلاس‌های قرآنی بود اما متأسفانه این امر هم‌اکنون ضعیف شده است و باید این مشکل مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام جامع‌ترین و کامل‌ترین آیین را به بشریت ارزانی داشته است و آیات قرآن کریم به عنوان برنامه زندگی مسلمانان مسیر هدایت و تعالی آن‌ها را هموار می‌کنند، لذا هر اقدامی که در راستای آشنایی هرچه بیشتر مسلمانان با آموزه‌های قرآنی است، باید تقویت شود.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ویژگی‌های بندگان صالح خداوند متعال که در سوره الرحمن آمده است، اظهار کرد: شکر نعمت‌های الهی و استفاده درست و منطقی از آن‌ها باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی نهادینه شود.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از دور شدن مسلمانان از مبانی دینی و اعتقادی و آموزه‌های انسان‌ساز قرآن کریم است.

ماموستا خدایی افزود: پرهیز از منکرات و تلاش در مسیر انجام معروفات از جمله مواردی است که هر فرد مسلمان باید نسبت به آن اهتمام ورزد و برای تعالی فردی و اجتماعی خود آن را به کار ببرد.


ارسال نظرات