نماینده ولی فقیه در استان کردستان

تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان موجب تشویق جوانان می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان موجب تشویق جوانان خواهد شد و به آنان انگیزه مبارزه در عرصه‌های ورزشی خواهد داد.
کد خبر: ۸۷۶۷۱۵۴
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، پیشکسوتان و روسای هیات‌های ورزشی، قهرمانان و کارکنان اداره‌کل ورزش و جوانان استان با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این دیدار اظهار داشت: تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان موجب تشویق جوانان خواهد شد و به آنان انگیزه مبارزه در عرصه‌های ورزشی خواهد داد.

به گفته حسینی‌شاهرودی، این گردهمایی‌ها در بین جامعه ورزش استان و کسانی که در عرصه ورزش فعالیت دارند و دلسوز جوانان و آینده آنها هستند، موجب مشورت و هم‌اندیشی خواهد شد.

وی تصریح کرد: انسان دارای اراده بوده و این اراده از سوی خداوند به او منتقل شده و موجب می‌شود تا همه کارهای سخت و مشکل را تنها با داشتن این صفت به خوبی انجام دهد.

حسینی‌شاهرودی افزود: صفات و روح الهی هنگامی که در یک فرد ورزشکار بروز می‌کند توانش افزایش یافته و بسیاری از کارهای ناشدنی را انجام خواهد داد و در مسابقات مختلف می‌تواند به بهترین مقام‌ها دست یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: خداوند به کسانی که از انجام کارهای مهم سر باز زده و تنبلی می‌کنند توجهی نداشته و آنها را کمک نخواهد کرد زیرا اول باید اراده و سپس حرکت کرد تا خداوند نیز یاری‌رسان افراد و پشتیبان آنها باشد.

حسینی‌شاهرودی گفت: جوانان و ورزشکاران ما باید خود را قوی کرده و در آن زمینه رشد و تعالی یافته و موجب سرافرازی و افتخار برای خانواده و کشورشان باشند.

وی با بیان اینکه نباید به ورزش یک بعدی نگاه کرد، افزود: متاسفانه اهمیت لازم به ورزش داده نشده و در بسیاری از جاها مورد اجحاف قرار گرفته شده و اعتبارات این بخش بسیار کمتر از سایر بخش‌ها بوده که این موضوع باید بررسی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: رسیدن به مراتب بین‌المللی و جهانی توسط ورزشکاران آبروی کشور را حفظ می‌کند و بسیار ارزشمند بوده و موجب دلخوشی عده زیادی از هموطنان خواهد شد.

حسینی‌شاهرودی افزود: ورزشکاران و مسابقات ورزشی اکنون به سرگرمی ملت‌ها تبدیل شده که سرگرمی سالمی بوده و جمع شدن افراد خانواده در کنار هم موجب همدلی شده و نیز دیدن مسابقات از نزدیک، انرژی مضاعف جوانان را تخلیه خواهد کرد.

وی بیان داشت: جمع شدن انسان‌ها به بهانه‌های مختلف در کنار هم موجب تبادل فرهنگ‌ها می‌شود به طور مثال ورزشکاران ما در هنگام پیروزی به خداوند و ائمه اقتدا کرده و یا با خوی پهلوانانه خود که از پوریای ولی و جهان پهلوان تختی یاد گرفته‌اند نماینده خوبی برای ترویج اخلاق ورزشی و پهلوانی ایران خواهند بود، که این موضوع در کمتر کشوری جریان دارد.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: هنگامی که یکی از ورزشکاران کشورمان بر سکوی افتخارات قرار می‌گیرد جدای از اینکه از کدام استان با چه زبانی و چه مذهبی هستند در دل همه مردم خوشحالی و نشاط اجتماعی ایجاد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اکنون ورزش در همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تاثیر می‌گذارد و ما باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.

به گفته حسینی‌شاهرودی، باید متولیان امر در سازمان ورزش و جوانان، آسیب‌ها را شناسایی کنند و در رفع آن بکوشند اما برخی از برنامه‌ها مانند برنامه 90 به ضرر ورزش بوده و موجب می‌شود تا دو طیف از طرفداران یک تیم علیه هم شعار دهند و فحاشی کنند و این خود موجب ایجاد آسیب‌های جدی‌تر خواهد شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار