خبرهای داغ:
سیاستمدار اتریشی:

شبح تحریم همچنان بر سر مردم ایران است

سیاستمدار اتریشی خواستار کاهش محدودیت‌های آمریکا در همکاری‌های اقتصادی ایران با کشورهای اروپایی شد.
کد خبر: ۸۷۶۷۱۵۸
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، «کارل هاینتس کوپف» رئیس دوم شورای ملی حزب مردم اتریش (ÖVP) در پی سفر به ایران خواستار کاهش محدودیت‌های آمریکا علیه ایران در زمینه امور بازرگانی شد.

 

کوپف در این مورد به خبرگزاری اتریش گفت: «اتحادیه اروپا باید تلاش کند که پس از توافق هسته‌ای با ایران، تحریم‌های رسمی و غیر رسمی علیه ایران را لغو شوند.»

 

وی افزود: «باید شرایطی ایجاد شود که اروپا (در کنار ایران) قرار داشته باشد و نباید شبح تحریم همچنان پابرجا بمانند.»

 

وی با برخی از سران ایرانی از جمله «علی لاریجانی» رئیس مجلس ایران و «محمدجوادظریف» وزیر خارجه این کشور دیدار کرده است و امروز ایران را ترک می‌کند.

 

از سال گذشته و در پی توافق هسته‌ای ایران با غرب، بسیاری از تحریم‌های اقتصادی اروپا و آمریکا لغو شده‌اند اما قوانین محدود کننده آمریکا همچنان مانعی برای همکاری بانک‌های بزرگ آمریکا با ایران و سرمایه‌گذاری در این کشور هستند.ایران همواره خواستار پایان تمامی تحریم‌های آمریکا شده است.

 

اتریش در طول سالهای متمادی همواره روابط دوستانه‌ای با ایران داشته است و سال گذشته هم «هاینتس فیشر» رئیس‌جمهور قبلی این کشور به عنوان نخستین مقام عالیرتبه اروپایی به ایران سفر کرد.

 

کوپف در این سفر 3 روزه به ایران ابراز امیدواری کرد که روابط اقتصادی میان تهران و وین گسترش یابد و گفت که 2 کشور در دهه‌های گذشته با هم همکاری خوبی داشته‌اند. ضمن اینکه در زمینه همکاری پارلمانی هم میان 2 طرف توافق شده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار