مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان:

برگزاری پنجمین سوگواره خامس آل عبا در زنجان

پنجمین سوگواره خامس آل عبا در دو بخش ویژه و عمومی در زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۷۱۹۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به برگزاری پنجمین سوگواره خامس آل عبا گفت: این سوگواره در دو بخش ویژه و عمومی برگزار می‌شود.

مرتضی مقدمی اظهار کرد: در حال حاضر 320 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان فعال است.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد طی سال میزبان برنامه‌های مختلفی در زمینه‌های متعدد هستند، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در کانون‌ها از سوی جوانان مطلوب است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در کانون‌های فرهنگی مساجد، سوگواره خامس آل عبا است، اضافه کرد: امسال برای پنجمین سال متوالی این سوگواره در استان برگزار خواهد شد.

مقدمی با اشاره به اینکه این سوگواره ویژه ماه محرم و صفر در دو بخش بخش ویژه و عمومی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: ترویج و تبیین سیره آن حضرت، تعمیق شناخت واقعی اهل بیت (ع) از اهداف برگزاری این برنامه فرهنگی و مذهبی است.

وی شناسایی استعدادهای هنری در زمینه موضوعات دینی و تولید محتوا و هنر فاخر نیز از دیگر اهداف اجرای این سوگواره اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تا کنون استقبال از برگزاری این سوگواره مطلوب بوده است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با تشریح نحوه برگزاری این جشنواره بیان کرد: بخش عمومی این سوگواره شامل خلاصه‌نویسی سخنرانی‌های عاشورایی است.

مقدمی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در این بخش از جشنواره تا پایان ماه صفر فرصت دارند، گفت: موضوعات این بخش از سوگواره شامل بیان سیره و فضائل اهل بیت (ع)، تبیین فرهنگ مقاومت و ضرورت دفاع از حرم اهل بیت (ع)، تکریم شهدای مدافع حرم، امر به معروف و نهی از منکر، نماز جماعت است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش طراحی پوستر نیز متقاضیان می‌توانند، آثار خود را با موضوع آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه فرصت ارسال به این جشنواره از 22 مهر تا 30 آذرماه است، گفت: داوری آثار رسیده به سوگواره از 11 تا 20 آذرماه انجام و اسامی برگزیدگان همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ع) اعلام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار