امام جمعه سنندج بر ضرورت هزینه‌کرد زکات در همان محل جمع‌آوری تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۱۹
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالرحمن خدایی در سومین جلسه شورای زکات شهرستان سنندج که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: زکات امری مهم برای عالم اسلامی است.

وی با اظهار امیدواری از کسب مقام اول استان کردستان در زمینه جمع‌آوری زکات، تصریح کرد: این امر نشانه اعتقاد مردم این سرزمین و پایبندی آنها به فریضه مهم الهی است.

امام جمعه سنندج اظهار کرد: در سال دوم هجری خداوند امر به پرداخت زکات و اشاعه این مهم توسط پیامبر اکرم(ص) به عنوان یکی از ارکان اسلام کرد.

وی در ادامه افزود: خداوند در قرآن ضمن هشدار به کسانی که تارک زکات هستند، مشرکین را از ادا نکردن این فریضه الهی بیم داده و تهدید می‌کند.

خدایی خاطرنشان کرد: خداوند به هر بنده‌ای که مال و دارایی عطا کرده است، پرداخت زکات را نیز بر او واجب کرده است، بنابراین باید همه ما به عنوان مسلمان، مروج دستورات دین اسلام و عامل به آن باشیم.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه پرداخت زکات فقط جنبه ریالی نیست، افزود: من به عنوان فردی از مردم مسلمان پرداختن به این مهم را وظیفه خود می‌دانم، چراکه گندم‌کاران باید از گندم مازاد بر نیاز خود زکات بپردازند.

وی همچنین عنوان کرد: اطلاع‌رسانی به جامعه به عنوان وسیله‌ای در تحقق زکات نوعی کمک به نهادینه‌شدن پرداخت زکات است.

ماموستا خدایی تصریح کرد: خداوند در قرآن اشاره به این مهم دارد که زکات را در محل جمع‌آوری آن باید خرج کرد و مسلمین در این مسیر برای رضای خدا و رسول اکرم(ص) موظفند به بهترین شکل ممکن گام بردارند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: تمامی اقشار جامعه و در رأس آن مسؤولان، امسال بیشتر از گذشته در اجرای فریضه زکات قدم‌هایی برداشته شود و همه را به پرداخت زکات از محل داشته‌هایشان سفارش کنیم.


ارسال نظرات