فرماندار سنندج از اختصاص 100 میلیون تومان به شورای زکات خبر داد و گفت: 40 درصد این رقم به طرح‌های عمرانی اختصاص دارد.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۲۱
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ابراهیم زارعی در سومین جلسه شورای زکات شهرستان سنندج که در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت پرداخت زکات براساس دستورات دین اسلام، اظهار کرد: نیاز است همه در راستای ادای این واجب الهی تلاش کنیم .

وی با بیان اینکه استان کردستان رتبه خوبی از لحاظ جمع‌آوری زکات در کشور را دارد، افزود: پرداخت زکات وظیفه هر مسلمانی است چرا که پرداخت زکات کمک به فقرا و مستمندان است.

فرماندار شهرستان سنندج از تصویب و اختصاص 100 میلیون تومان از طرف فرمانداری به شورای زکات خبر داد و اظهار داشت: از این میزان 60 درصد آن سهم فقرا و مستمندان واجد شرایط و40 درصد نیز به اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص می‌یابد.

زارعی در ادامه به ساخت مساجد در طول سالیان گذشته توسط مردم خبر داد و گفت: مساجد همیشه به کمک مردم و همت و حمایت آنها ساخته شده لذا از محل جمع‌آوری زکات نمی‌توان هیچ اعتباری به آن اختصاص داد.

وی به تعداد زیاد مساجد ساخته شده توسط مردم در شهر سنندج اشاره کرد و افزود: با توجه به مطالعات آمار مساجد احداثی و در دست ساخت، دولت نباید در ساخت مسجد دخالتی از لحاظ اختصاص بودجه داشته باشند و این امری کاملا مردم‌نهاد است.

فرماندار سنندج تصریح کرد: ما باید این فرهنگ را میان مردم نهادینه کنیم و شوراها، دهیاران، بخشداران و ماموستاهای مجری می‌توانند این موضوع را به مردم یادآوری کنند که نه تنها کشاورزان، بلکه پزشکان، مهندسین، بازاریان و دیگر اصناف نیز باید نسبت به پرداخت زکات و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه کمک نمایند.

زارعی در پایان افزود: در زمینه فرهنگ‌سازی پرداخت زکات باید کمک کرد چرا که این امر مهم الهی وظیفه هر فرد مسلمان است و کمک به این مهم بالاترین اجر نزد خداوند دارد.


ارسال نظرات