یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

چگونه با یک ساعت کار در هفته مخارج زندگی تأمین می‌شود؟! / اظهارات آقای ربیعی تمسخرآمیز است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: چنین اظهاراتی تمسخر جهانی را در پی دارد و مورد استهزاء اقتصاددانان واقع خواهد شد لذا پیشنهاد می‌کنم از سایر اقتصاددانان بپرسید تا پاسخ شفاف‌تری بگیرید.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۲۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی ربیعی وزیر کار و امور اجتماعی دولت تدبیر و امید در حالی امروز یک ساعت کار در هفته را شغل می‌داند که در زمان دولت قبل از مهم ترین منتقدان این معیار برای شاغل دانستن افراد بود!

مهدی تقوی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در واکنش به تغییر موضع عحیب ربیعی اظهار داشت: یک ساعت کار در هفته با هیچ معیار و شاخصه علمی اقتصادی، کار محسوب نمی‌شود و بیکاری آشکارمحسوب می‌شود از آنجایی که کارکردن برای کسب درآمد است باید پرسیده شود فردی که یک ساعت در هفته کار کند و در ماه 4 ساعت می‌شود چگونه می‌تواند به معیشت اقتصادی خود بپردازد؟!

 وی با بیان اینکه یک ساعت کاری، شغل نبوده و جزو آمار اشتغال محسوب نشود افزود: چنین اظهاراتی تمسخر جهانی را در پی دارد و مورد استهزاء اقتصاددانان واقع خواهد شد لذا پیشنهاد می‌کنم از سایر اقتصاددانان بپرسید تا پاسخ شفاف‌تری بگیرید.
 

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: دولت رشد اقتصادی را مطرح می‌کند رشد اقتصادی منفک از افزایش تعداد کارگران و میزان ساعت کاری در نظر گرفته شده محسوب نمی‌شود. شاغلانی که در هفته، 40 ساعت کار می‎‌کنند و نمی‌توانند مخارج زندگی را تامین کنند و چگونه با یک ساعت کار هفتگی تامین معاش امکانپذیراست؟! اینگونه گفتار را منتشر نکنید و خارجی‌ها اختراع ایرانی‌ها در زمینه کار به شمار می‌آورند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار