دبیر ستاد زکات شهرستان سنندج

امسال 24 میلیارد ریال زکات در شهرستان سنندج جمع‌آوری شده است

دبیر ستاد زکات شهرستان سنندج گفت: در نیمه اول امسال بالغ بر 24 میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۲۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، غلامرضا آرامش در سومین جلسه شورای زکات شهرستان سنندج که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: زکات به عنوان یک واجب الهی در قرآن کریم به مسلمانان تذکر داده شده است و اهمیت آن بر هیچ مومنی پوشیده نیست.

وی گزارشی از فعالیت دبیرخانه شورای زکات سنندج در شش ماهه اول سال جاری را این گونه بیان کرد و افزود: با توجه به زمینه‌سازی و رشد زکات در استان کردستان در سال گذشته، فعالیت‌هایی صورت گرفته است اما مطالبات گندم‌کاران هنوز به صورت کامل پرداخت نشده است.

دبیر شورای زکات شهرستان سنندج تصریح کرد: با کمک مسؤولان و کشاورزان، امامان جمعه و جماعات، شوراها، دهیاران، هیئت امناها، مبلغین و عاملین افتخاری زکات، 12 میلیارد و300 میلیون ریال زکات در چهار بخش شهرستان جمع‌آوری شده است.

به گفته آرامش، افزود: 35 مورد زکات جمع‌آوری شده که از این تعداد، 18 پروژه از قبیل احداث و تعمیر مساجد، خانه عالم، غسالخانه و پروژه‌های دیگر است.

وی در ادامه تصریح کرد: بالغ بر4 میلیارد و 959 میلیون ریال دیگر تحویل عاملین زکات، شورای اسلامی و هیئت امنای همان محل برای ساخت و ساز پروژه موردنظر شده است.

وی با اشاره به 17 مورد دیگر که زکات فقرا بوده است گفت: از این تعداد که شامل احداث و تعمیر مسکن مددجو، کمک هزینه درمان به مبلغ 860میلیارد ریال می باشد دریافت شده وبه مورد معرفی شده توسط خیرین اختصاص داده اند.

دبیر شورای زکات شهرستان سنندج از تصویب 100 میلیون تومان از طرف فرمانداری برای تکمیل پروژه‌های عمرانی خبر داد و افزود: چاپ و نصب بنرهای تبلیغاتی زکات در محل سیلوها توسط تعاون روستایی و سازمان زیباسازی از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه این مهم است.

آرامش خاطرنشان کرد: بالغ بر 6 میلیارد و481میلیون ریال زکات فطریه و کفارات جمع‌آوری و در بین 4 هزار و 517 نفر توسط هیئت امنا، عاملین زکات و امامان جمعه و جماعات مساجد شهرستان سنندج توزیع شده است.

وی تصریح کرد: جمع آوری زکات مال‌التجاره نیز بالغ بر3 میلیارد و764 میلیون ریال و 2میلیارد و55 میلیون ریال زکات غلات جمع‌آوری شد.

دبیر شورای زکات سنندج همچنین بازدید، تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات در روستاها و مساجد سطح شهر سنندج توسط مسوول زکات و مبلغین مقطعی 550 مورد عنوان کرد.

آرامش یادآوری کرد: در مجموع امسال بالغ بر 24 میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است که 60 درصد آن به فقرا اختصاص می‌یابد و 40 درصد دیگر در بخش‌های عمرانی و عام‌المنفعه هزینه خواهد شد.

وی در پایان با یادآوری کسب رتبه اول دبیرخانه شورای زکات شهرستان سنندج در سال گذشته، از اعضای شورای زکات خواست در سال جاری مانند سال گذشته در جمع‌آوری زکات و انجام این فریضه الهی و تحقق این مهم کمیته امداد را کمک نمایند.


ارسال نظرات