نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: استعفای فانی نافی پاسخگویی در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان نیست.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۲۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

سید احسن علوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از کردستان اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی کشور ما این است که هر دولتی سر کار می‌آید با یک ایدئولوژی و نگاه سیاسی بیشتر از اطرافیان خود انتخاب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در کشوری که نخبه‌های زیادی دارد نباید جامعه را قطب‌بندی و به نوعی دوقطبی کرد، بلکه باید با بهره‌گیری از توان این نخبگان و نخبه‌پروری آنچه که مسؤولان و مردم انتظار دارند، یعنی دادن کار به دست کاردان را تحقق ببخشیم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس افزود: اصولا کسانی که سن و سال بالایی دارند دیگر انرژی و توان چندانی برای انجام هر کاری ندارند و باید بیشتر از آنها در کسوت مشاوره و بهره‌گیری از تجربیاتشان در راستای اداره کشور استفاده کرد نه به عنوان وزیر وزارتخانه و اعضای کابینه رئیس جمهور که نتیجه و خروجی آن به صلاح ملی نیست.

به گفته علوی، برای اینگونه پست‌های حساس بیشتر افراد جوان، متخصص، چالاک و چابک که حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانند بر اساس خواسته‌های مردم و نیاز امروز جامعه تغییر ایجاد کنند، باید بکارگیری شود.

تغییر وزرا باید پیشتر انجام می‌شد

وی تغییر برخی از وزرا را اقدامی لازم و ضروری دانست و گفت: البته این کار باید خیلی وقت پیش انجام می‌شد و آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است انتخاب افرادی است که بتوانند برای انجام وظیفه در این پست‌ها فکر و ایده داشته و با توجه به نیازهای جدید مردم، حرف برای گفتن داشته باشند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: این انقلاب، خانه‌تکانی و پوست‌اندازی در دولت ضروری بود و یکی از دلایلی که نمایندگان مجلس از وزرا سوال می‌کردند نیز نیازی بود که در این راستا احساس می‌شد.

علوی با بیان اینکه ضرورت تغییر این وزرا به معنی این نیست که اصلا کاری انجام نداده‌اند، اظهار کرد: اما نبود اعتبارات و بسیاری از این مسائل دست به دست هم داد و نیاز به این تغییر را بسیار ضروری کرد.

وی با اشاره به اینکه وزرایی که تغییر کردند از خود اصلاح‌طلبان بودند، گفت: اصلا درست نیست که همه از یک جناح و حزب خاص باشند، چرا که کشور باید با ایده‌های مختلف اداره شود و همدیگر را به رسیمت بشناسیم از همه طیف‌ها با حضور در بدنه دولت در اداره کشور سهیم باشند و باید توان آدم‌ها برای شخص اول دولت مهم باشد نه گرایش سیاسی آنها، تا شاهد چنین نتایجی نباشیم.

تغییر در بخش اقتصادی دولت ضروری است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس خاطرنشان کرد: موضوع بسیار مهم امروز در کشور ما مشکل اقتصادی است و توجه به این بخش از سوی رئیس جمهور امری ضروری است، چراکه مجموعه مدیران اقتصادی آقای روحانی باهم همگرایی ندارند و در یک راستا نبوده و حتی در مسیر اهداف روحانی طی طریق نمی‌کنند و این یک مشکل اساسی است.

علوی همچنین گفت: حوزه آموزش نیز دارای مشکلات زیادی است و نیاز به توجه ویژه دارد چرا که آموزش زیربنای توسعه جامعه‌ است و تغییراتی هم در بخش اقتصاد و البته سایر وزارتخانه‌ها باید مورد توجه رئیس جمهور قرار بگیرد.

وی با گریز کوتاهی به برخی مشکلات جامعه فرهنگیان از جمله پایین بودن حقوق پایه و تعیین تکلیف نشدن معلمین، گفت: در کنار این حجم مشکلات، مسائلی همچون بیکاری، نبود اشتغال پایدار به عنوان دغدغه‌های اصلی مردم ما باید از سوی دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار بگیرد و برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

به گفته نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، تنگناهای اقتصادی و تورم کشور فشار جدی به مردم وارد کرده است که دولت باید با اصلاح مدیریتی در این بخش ساختار و ریل‌گذاری لازم برای برون‌رفت از مشکلات بخش اقتصاد و فعال کردن هرچه بیشتر این بخش را در کشور فراهم سازد.

روحانی تاوان انتخاب نادرست خود را می‌دهد

علوی افزود: باید با استفاده از افراد جوان و توانمند در وزارتخانه‌های مرتبط با بخش اقتصادی نگاه جدید و فکرهای تازه را در این حوزه در کشور ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: استفاده از افرادی سالخورده بدون انرژی برای کار اما به دلیل وابستگی به جریان اصلاحات، نخستین ضربه را به خود دولت می‌زند.

علوی گفت: اولین کسی که باید تاوان این انتخاب‌های نامناسب را بدهد خود رئیس جمهور است، چرا که به عنوان شخص اول دولت نباید از یک طیف خاص پشتیبانی کند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس اظهار کرد: رئیس جمهور باید از ظرفیت کسانی استفاده می‌کرد که در بخش‌های ملی توان دارند، حال این افراد از هر حزب و جناحی که باشند، چون دود بی‌توجهی به استفاده از نخبگان و افراد توانمند تنها به این دلیل که اصول‌گرا و یا هم‌طیف آنها نیستند اول در چشم خودشان می‌رود.

علوی با اشاره به معرفی برخی گزینه‌ها به عنوان جایگزین وزیر آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اظهار کرد: روحانی باید تجربه امروز را مد نظر قرار دهد و وزرایی را معرفی کند که پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

دولت یازدهم، دولت چابکی نیست

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس اظهار کرد: دولت یازدهم، دولت چابکی نیست و همین موضوع عامل نگرانی نمایندگان مجلس است و چندین بار نیز این موضوع را مطرح کرده‌ایم که باید از افراد مسن بیشتر به عنوان مشاور استفاده کرد.

به گفته علوی، کاروان دولت با این افراد به جایی نمی‌رسد و رئیس جمهور باید نگاه جدیدی به بخش اقتصاد کشور داشته باشد که تنها با وجود افراد نخبه به رشد اقتصاد 8 درصدی مدنظر در برنامه‌های کلان کشور می‌توان رسید.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در مورد استعفای فانی قبل از استیضاح نیز، اظهار داشت: کنار رفتن فانی، نافی سوال از او در مورد عملکرد وی در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان نخواهد شد.

فانی باید در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان پاسخگو باشد

علوی تاکید کرد: فانی باید در مورد عملکردش در زمینه صندوق ذخیره فرهنگیان پاسخگو باشد، هرچند افرادی اکنون باید در مورد این صندوق به مردم پاسخ بدهند.

وی اظهار کرد: این افراد و خانواده‌هایشان که می‌آیند و خیمه می‌زنند باید در برابر این اقداماتی که انجام داده‌اند پاسخگو باشند و فانی نیز باید تا زمانی که مسوولیتی در این راستا داشته است نسبت به آنچه انجام داده پاسخ دهد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: اگر این استعفا حتی یک نوع سیاسی‌‌کاری باشد قانون را نمی‌توانند دور بزنند و باید در برابر قانون نسبت به آنچه انجام داده‌اند پاسخگو باشد و با استعفا و رفتن از وزارت آموزش و پرورش نمی‌توانند از این مهم شانه خالی کنند.

ارسال نظرات