مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: مراسم نمادین رزمایش پدافند غیرعامل در 16 منطقه آموزشی در سطح استان با حضور مسوولان مختلف برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۳۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، قربانی در مراسم نمادین رزمایش پدافند غیرعامل که در دبیرستان پسرانه تیزهوشان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این رزمایش در تمام مدارس و با حضور مقاطع مختلف تحصیلی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 280 هزار دانش‌آموز کردستان که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند در این رزمایش‌ها حضور دارند، خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری این رزمایش‌ها به منظور گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی توجه به پدافند غیرعامل برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی نیز به صورت گسترده در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، در هفته پدافندغیرعامل برنامه‌های متنوعی در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفته و به صورت برنامه‌ریزی‌ شده و با مشارکت دانش‌آموزان دختر و پسر در مدارس سطح شهرستان‌ها و استان برگزار شد.

قربانی خاطرنشان کرد: مراسم نمادین رزمایش پدافند غیرعامل در 16 منطقه آموزشی در سطح استان با حضور مسوولان مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دوم تا هشتم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: کارگروه‌های 16‌گانه پدافند غیرعامل در مراسم آغازین در سطح شهرستان‌ها به منظور تشریح اهداف توجه به موضوع پدافند غیرعامل در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نقش آموزشی در این راستا دارد، تصریح کرد: دانش‌آموزان به عنوان عاملان انتقال‌دهنده و مروج فرهنگ پدافند غیرعامل به اولیا زیر پوشش آموزش‌های مختلف قرار می‌گیرند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، در برنامه‌های هفته انجمن اولیا و مربیان با حضور مسوولان کارگروه در برنامه‌های مختلف بحث اهمیت توجه به گفتمان‌سازی فرهنگ پدافند غیرعامل تشریح شده است.

قربانی آشنایی دانش‌آموزان با اهداف پدافند غیرعامل را از برگزاری این رزمایش عنوان کرد و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با شرکت در این رزمایش‌ها از نزدیک و به صورت عملی مواجه شدن با اتفاقات و سوانح را تجربه می‌کنند و آموزش‌های لازم را برای برخورد مناسب با این اتفاقات می‌بینند.

ارسال نظرات