مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

زنجان دارای سه منطقه تحت مدیریت حفاظت شده می باشد

زنجان دارای سه منطقه تحت مدیریت حفاظت شده سرخ آباد در 120 هزار هکتار، انگوران در 92هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش در 29 هزار هکتار است.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۳۶
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: با تبدیل شدن 2 منطقه شکار ممنوع به مناطق حفاظت شده، بیش از 130 هزار هکتار به مساحت مناطق حفاظت شده این استان اضافه می شود.

سید رضا موسوی افزود: هم اکنون 11 درصد از مساحت این استان مناطق حفاظت شده به شمار می آیند.

وی یادآورشد: زنجان دارای سه منطقه تحت مدیریت حفاظت شده سرخ آباد در 120 هزار هکتار، انگوران در 92هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش در 29 هزار هکتار است.

موسوی اظهار کرد: تعهد کشور و به تبع آن استان ها، تبدیل 17 درصد از مساحت هر منطقه به مناطق حفاظت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: هم اکنون زنجان 2 منطقه شکار ممنوع در شهرستان ابهر و طارم دارد که مجموع مساحت این 2 منطقه به بیش از 130 هزار هکتار می رسد.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که مناطق شکار ممنوع به مناطق حفاظت شده تبدیل شود، بیش از 17 درصد مساحت این استان، مناطق حفاظت شده می شود.

موسوی به اقدامات انجام شده برای تبدیل این منطقه شکار ممنوع به حفاظت شده اشاره کرد و ادامه داد: مطالعات لازم در این زمینه انجام و فرم های تخصصی برای تبدیل این مناطق تکمیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: برای تبدیل مناطق شکار ممنوع به حفاظت شده، موافقت برخی دستگاه ها از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید گرفته شود.

وی اضافه کرد: با وجود پیگیری های انجام شده، تا کنون این دستگاه ها به تقاضای این اداره کل پاسخ روشنی نداده اند.

موسوی ابراز کرد: این دستگاه ها برای خود توضیح و بحث هایی دارند که در جای خود قابل تامل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه کاربری و فعالیت صنعتی در مناطق حفاظت شده محدود می شود، گفت: همین محدودیت موجب تعلل این دستگاه ها در ارائه پاسخی روشن برای تبدیل این مناطق به مناطق حفاظت شده، شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار