رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد
رئیس پلیس پیشگیری ناجا از کاهش 44 درصدی جرائم خشن در 6 ماه نخست امسال در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۵۴
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد شرفی در حاشیه برگزاری همایش فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پلیس پیشگیری امسال چند برنامه را جزو اولویت‌ها قرار داده است.

وی گفت: یکی از مهمترین آنها اجرای برنامه‌های لازم در راستای مبارزه با سرقت بود که در سطح کشور موجب کاهش چهار درصدی سرقت شد.

به گفته وی پیشگیری از جرائم خشن از دیگر اولویت‌هایی بود که امسال در دستور کار پلیس پیشگیری قرار گرفت که با انجام طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در 6 ماه نخست امسال، جرائم خشن در سطح کشور با کاهش 44 درصدی مواجه شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا همچنین از کاهش 9 درصدی سرقت مسلحانه در سال‌جاری در سطح کشور خبر داد و گفت: سرقت به عنف نیز 11 درصد کاهش پیدا کرده است.

شرفی در پاسخ به این سوال که پلیس سرقت‌ها را کشف کرده است، ولی آیا مردم به اموال خود رسیده‌اند یا نه، گفت: ما هنوز به نقطه مطلوب یعنی کشف سرقت‌ها و بازگرداندن اموال به مردم نرسیده‌ایم و دلیل آن سرقت‌هایی است که توسط معتادین انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس برای دستیابی به این نقطه مطلوب برنامه‌ریزی می‌کند که جلوی این پدیده را بگیرد و با استفاده از تکنولوژی و ساختارهای بخش خصوصی نرم‌افزاری را تعریف کنیم که از اموال و دارای‌های مردم مراقبت کنیم و این مراکز خصوصی بتوانند از اموال مردم مراقبت و آن را بیمه کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: اگر بخش خصوصی نتوانست از دارایی مردم مراقبت نماید باید خسارت وارد به شهروند را بازپرداخت کند تا رضایت‌مندی و احساس امنیت در جامعه به عنوان یکی از مطالبات عمومی و مطالبه مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند.

شرفی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل توفیقات به دست آمده در بحث پیشگیری از سرقت‌ها الگوی مشارکتی خوب ناجا و مردم است که مصداق روشن آن در دهه اول ماه محرم بود.

*تامین امنیت مراسمات عزاداری ماه محرم توسط 80 هزار مامور انتظامی

وی با اشاره به برگزاری مراسم ماه محرم در 54 هزار مسجد و تکایا گفت: 80 هزار نیروی پلیس، تامین نظم و امنیت مراسم‌های عزاداری را در سطح کشور به عهده داشتند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه در 10 هزار نقطه از کشور، شاهد تجمع عزاداران و برپایی حسینیه‌ها بودیم، گفت: بیش از 84 هزار نفر از خود مردم نیز به عنوان همیار محرم و انتظامات هیات مذهبی، بسیج و پلیس افتخاری و محلات امنیت این تجمعات را برعهده داشتند و بدون هیچ حادثه‌ای این مراسم‌ها در ایام محرم برگزار شد.

شرفی در ادامه تصریح کرد: امروز مهم‌ترین برنامه پلیس ایجاد بسترهای لازم برای تامین امنیت انتخابات آینده است که در همین راستا آموزش‌ها شروع شده و سازماندهی نیروی‌های انسانی برای انتخابات در حال برگزاری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعاملاتی که باید در این راستا داشته باشیم در حال انجام است و امیدواریم با انجام اقدامات لازم شاهد برگزاری امن‌ترین انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت بالای مردم باشیم.


ارسال نظرات