معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش پرورش ماهنشان:
دانش آموزان پسر ماهنشانی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی کردستان اعزام شدند.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۵۵
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش پرورش ماهنشان در حاشیه مراسم بدرقه اعزام کاروان راهیان نور دانش اموزان به مناطق جنگی کردستان گفت: امسال به تعداد ۵۹ دانش آموز در قالب کاروان راهیان نور به همت حوزه مقاومت بسیج شهید خرازی به مناطق جنگی کردستان اعزام شدند.

آدینه با بیان اینکه این دومین کاروان است به مناطق عملیات کردستان اعزام می شوند، افزود: از این تعداد ۲۲ نفر آنها دانش آموز پسر و ۳۷ نفر آنها دانش آموزان دختر بودند.

وی اظهار داشت: اردوهای راهیان نور نقش به‌سزایی در آشنایی نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی با فرهنگ و تفکر بسیجی، مفاهیم ارزشمند ایثار، شجاعت و فداکاری دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش پرورش ماهنشان با بیان اینکه دانش آموزان در این اردوی ۲ روزه از مناطق عملیاتی دیدن خواهند کرد، گفت: بازدید از یادمان شهدای مریوان و بازدید از مناطق جنگی و دره شیلر در برنامه اردوی این دانش آموزان قرار دارد.

آدینه اظهارکرد: دانش آموزان بسیجی از مناطق عملیاتی شهرستان بانه در سیران بند و بوالحسن نیز بازدید خواهند کرد و سپس به مرکز استان یعنی سنندج اعزام خواهند شد.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آمادگی دفاعی دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ نرم دشمن از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع ‌مقدس است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش پرورش ماهنشان، اردوهای راهیان نور را فرصت مناسبی در جهت تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی دانش آموزان دانست و گفت: اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی در واقع خط بطلانی بر توطئه‌های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی و یکی از برنامه‌های فرهنگی عمیق و تأثیر‌گذار است.

آدینه آشنایی جوانان با فرهنگ شهید و شهادت، دلاورمردی ها و ایثارگری های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را ضروری دانست و تصریح کرد: اردوی راهیان نور باعث می شود تا این عزیزان از نزدیک با آثار به جای مانده از دوران دفاع مقدس آشنا شده و دلاورمردی های رزمندگان اسلام را مشاهده کنند و فرهنگ شهادت و راه امام و شهدا پایدار و مستمر بماند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش پرورش ماهنشان خاطر نشان ساخت: بعد از برگشت دانش آموزان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس، تغییراتی در رفتار و کردارشان مشاهده می شود و یک تحولاتی در آنها دیده می شود که می توان گفت اردوهای راهیان نور در نحوه روش و منش زندگی و انتخاب راه صحیح دانش آموزان اثرات مفیدی دارد.

ارسال نظرات