کد خبر: ۸۷۶۷۲۸۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان : سازمان بسيج دانش آموزي استان لرستان در آستانه، روز برگزاری طرح نهضت ما زنده ایم، بیانیه اي را صادر كرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن و الرحیم

نهضت عاشورا پس از گذشت قریب 1400 سال همچنان در تلاطم و تموج است و تاریخ اسلام این طوفان الهی را همواره در حال تحرک و تکاپو مشاهده می کند و همچنین با بصیرت افزایی و بیداری ، امت های مسلمان را با هر آینی به سمت خود فرا می خواند در این میان نقش آفرینی زنان بخصوص فصاحت و بلاغت حضرت زینب (س) قافله سالار این نهضت خود دلیل استمرار و حیات دین و اسلام ناب محمدی (ص) می باشد .

زن در نظام ارزشى اسلام، منزلت و جایگاه بلندى دارد برخلاف ادیان و تمدن‏هاى پیش از آن، که غالباً زنان را به دیده تحقیر مى‏نگریستند زن در نظام‏ اسلامى مىتواند نقش اصلى و بنیادى را درسازندگى جامعه ایفا کند.

نزول یک سوره از قرآن به نام نساء (زنان)، حاکى از اهمیت و نقش زنان در جامعه است.

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم )، زنان را امانت الهى دانست و بارها سفارش آنان را به مردان نموده است در حادثه کربلا تداوم خط و مکتب شهادت در سایه ابلاغ پیام کربلا است و اگر این پیام ابلاغ نمی‌شد کربلا در کربلا می‌ماند و عاشورا در عاشورا حبس می‌شد، اینکه عاشورا به همه زمان‌ها رسید و کربلا به همه مکان‌ها تسری پیدا کرد به برکت ابلاغ پیام شهادت بود که حضرت زینب رئیس کاروانی بود که این مسئولیت را بر عهده داشتند.

زنان شجاع هشت سال دوران دفاع مقدس حماسه سازان گمنامی بودند که شجاعت را به مردان و فرزندان خود آموختند و به وجود فرزندان فداکارشان افتخار می کردند و با حضور در پشت جبهه و در برخی موارد در خط مقدم زینب گونه رسالت خود را به انجام رساندند.

اگرچه در تاریخ، بیشتر بر جنبه های عاطفی و احساسی زنان تکیه شده است، ولی زنان ایرانی درحماسه دفاع مقدس ، با تاسی از آموخته های مذهبی، دوش به دوش رزمندگان دلیر و غیور این مرز و بوم دلیرانه ایستادند و به جهانیان نشان دادند که در دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی جان بر کف دارند و از عواطف ،مهر مادری واحساسات خود چشم پوشی می کنند و به جهت عشق به اسلام و میهن اسلامی از خانواده ،همسر و فرزندان خود گذشتند و در اعتلای نظام اسلامی ایثار کردند.

زنان مسلمان ایرانی با الهام از تعالیم اسلامی با شجاعت و شهادت وصف ناشدنی، در صحنه های مختلفی حتی در میدان های رزم حضور یافتند و به همکارهایی از جمله حفاظت از انبار مهمات و رساندن آن به رزمندگان اسلام، کندن سنگر، تهیه و طبخ غذا برای رزمندگان مشغول شدند.

زنان آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری و اسطوره های شهادت و شهامت بودند، فرار از دشمن برای ایشان مفهومی نداشت و بر این عقیده بودند که تا آخرین نفس نباید پشت به دشمن کرد.

زنان فداکار ایرانی در طول هشت سال دفاع مقدس، بارها و بارها ـ چونان ام وهب معرکة کربلا ـ حماسه آفریدند و تشویق و ترغیب های این شیرزنان در پشت جبهه، عامل اصلی در گرما بخشیدن به حال و هوا و فضای جبهه حق علیه باطل بود که در برخی از وصیتنامة شهدای گرانقدر در هنگام وصیت به مادران خویش نمودار شده است.

بنابر این امروز حضور پرشور و نشاط دختران جوان دانش آموز در نهضت ما زنده ایم که امسال با نهضت عاشورای ابا عبدالله الحسین (ع) مصادف گردیده است بیانگر این مطلب است که این نهضت در راستای نهضت عاشورایی در حرکت است و با الگو گیری از بانوی کربلا ، اهداف پیش روی نهضت رابا پیروی از معنویان مقام عظیم ولایت به مرحله اجرا رسانده و به دنیا ثابت خواهند کرد که ما همان نسلی هستیم که مقدمات ظهور حضرت حجت (عج) را فراهم خواهیم کرد.

ما زنده ایم

در کــلاس حـــفظ تقوا و شـرف / دختران درّند و چــادر چون صــدف

بهترین سرمایه زن چادر است / زانکـه زن را زیـنت زن چـادر است

حـفظ چـــادر در سـرای اقــتدار / دخــــتران را هـست تــاج افـــتخار

حفظ چادر حفظ دین و مذهب است/ شـــیوه زهـــرا و درس زینب است

حفظ چادر سدّ فحشا می شود / رو ســفیدی نــزد زهــرا می شود

حفظ چادر چاره ساز کارهاست / حــافظ گــل از هـجوم خـارهاست

خواهرم چادر برایت زینت است / بهترین گوهر حجاب یک زن است

حجاب و عفاف نشان افتخار دخترو عزت دختران ایرانی

ارسال نظرات