جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان خبر داد:

شرکت 30هزار بسیجی در رزمایش الی بیت المقدس در گیلان

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان از حضور 30 هزار نیروی و پشتیبانی در رزمایش الی بیت المقدس در گیلان خبر داد و گفت: بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان نتیجه و هدف غایی این رزمایش است.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۹۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار مهدی کاظمی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان که بمناسبت تشریح برنامه های رزمایش الی بیت المقدس برگزار شد اظهار کرد: رزمایش الی بیت‌المقدس در 18 ناحیه و 16 شهرستان در گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پنجمین رزمایش الی بیت المقدس در دو مرحله برگزار خواهد شد گفت: این رزمایش در تاریخ های 6 و 7 آبان و همچنین 13 و 14 آبان در شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این رزمایش در مرحله نخست در شهرستان های آستارا، رضوانشهر، صومعه سرا، شفت، رودبار، املش، لاهیجان و ماسال برگزار می شود گفت: شهرستان های رشت، انزلی، آستانه اشرفیه، تالش، سیاهکل، لنگرود، فومن و رودسر برگزار کننده مرحله دوم رزمایش الی بیت المقدس است.

کاظمی پور افزود: این رزمایش تحت امر سپاه قدس گیلان و قرارگاه امام هادی(ع) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با رمز یا اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می شود یادآور شد: این رزمایش در 9 تاکتیک برگزار خواهد شد

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور 100 گردان کوثر و بیت‌المقدس در رزمایش الی بیت المقدس گیلان یادآور شد: از این تعداد 72 گردان بیت‌المقدس و 9 گردان کوثر هستند.

کاظمی پور امداد و نجات و مردم یاری، مقابله با ناآرامی های داخلی، حفاظت و حراست از مراکز حساس و حیاتی،عملیات تاخیری، کمین وضدکمین، کنترل معابر امدادی و ... را از تاکتیک های رزمایش الی بیت المقدس در گیلان عنوان کرد.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان از حضور 30 هزار نیروی بسیجی و پشتیبانی در این رزمایش خبر داد و گفت: بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان نتیجه و هدف غایی این رزمایش است.

کاظمی پور با اشاره به تقارن برگزاری رزمایش با یوم الله 13 آبان ادامه داد: برنامه های فرهنگی و اجرای صبحگاه مشترک در حاشیه این رزمایش از برنامه های پیش بینی شده برای رزمایش است.

وی تبیین هدف از برگزاری این رزمایش را ارتقاء آمادگی رزمی و دفاعی در مقابل حمله های دشمن، آمادگی امنیتی در برابر ناآرامی های داخلی و آمادگی امدادی جهت ایجاد توانمندی در بسیجیان در هنگام مواجهه با حوادث طبیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج همواره آمادگی حضور در میادین سخت و دشوار را داشته و گوش به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، همواره استوار و آماده است.

ارسال نظرات