مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: ورود کارشناسان قرآنی به حوزه پژوهش و مطالعه در پیشبرد اهداف آنها موثر است.
کد خبر: ۸۷۶۷۳۰۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در نشست توجیهی و هم‌اندیشی کارشناسان قرآنی ادارات تابعه کردستان اظهار کرد: خدمت به قرآن کریم توفیق بزرگی است که شامل حال کارشناسان قرآنی است و باید کاشناسان قرآن با مطالعه و پژوهش بتوانند برای ارتقای جایگاه قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرانی در جامعه بکوشند.

وی بیان کرد: نباید منتظر ارسال ابلاغیه بود بلکه باید با ایده و فکر و اندیشه نسبت به اجرای فعالیت‌های قرآنی در شهرستان‌ها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: تعهد به مسؤولیتی که کارکنان تبلیغات اسلامی به‌ویژه کارشناسان قرآنی دارند مهم است و باید براساس مسؤولیت و رسالتی که بر عهده کارشناسان قرآنی است وظایف را آنچنان که شایسته استان است انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان کمک به برجسته کردن قرآن کریم را ضروری خواند و گفت: باید قرآن کریم برای مردم مهم جلوه داده شود و ارزش و جایگاه این کتاب الهی را در جامعه تقویت کرد که قطعا حرکت موثری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد بود.

کرمی اضافه کرد: دوری مردم از آموزه‌های دینی به ویژه قرآن کریم منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و رسالت کارشناسان قرآنی است که مردم را در هر برنامه‌ای که حضور پیدا می‌کنند با این مهم آشنا سازند.

در این جلسه ناصر علیپور رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان نیز توجه کارشناسان قرآنی به مکتبات و برگزاری دوره آموزشی در شهرستان‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با اشرافیتی که کارشناسان قرآنی نسبت به شهرستان‌ها دارند باید براساس استعدادهای قرآنی شهرستان‌ها فعالیت‌های قرآنی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان استانی مستعد در زمینه انجام فعالیت‌های قرآنی است و باید در این زمینه استعدادیابی شود.

گویلی کارشناس امور قرآنی دارالقرآن کریم استان کردستان نیز به آموزش نحوه ثبت موسسات فرهنگی قرآن و عترت در سایت تلاوت و آموزش دستورالعمل موسسات قرآنی در استان پرداخت.

ارسال نظرات