رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان سنندج گفت: 1200 مترزمین زراعی موقوفه در روستای گزان‌سفلی کشف و شناسایی شد.
کد خبر: ۸۷۶۷۳۰۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا ادریس هنرور در جمع خبرنگاران از کشف و شناسایی موقوفه عبدالله براخاصی به وسعت 1200 متر خبر داد و اظهار کرد: در راستای کشف، شناسایی و احیاء موقوفات شهرستان سنندج 1200 مترزمین زارعی مربوط به موقوفه عبدالله براخصی در روستا گزان‌سفلی از توابع بخش حسین‌آباد کشف شد.

وی افزود: این زمین موقوفه در سال 1342 توسط مرحوم عبدالله براخاصی وقف مسجد روستای گزان‌سفلی شده و با پیگیری واحد ثبتی اداره اوقاف سنندج و استشهاد مردم شریف و متدین این روستا کشف و شناسایی شد.

هنرور ادامه داد: در راستای کشف و شناسایی موقوفات شهرستان سنندج کارشناسان این اداره به‌صورت دوره‌ایی در روستاهای این شهرستان به جستجوی مستندات و سوابق موقوفات کشف نشده می‌پردازند که تاکنون در سال‌جاری موفق به شناسایی 2 موقوفه در این شهرستان شده که این موقوفات در مرحله کارشناسی برای واگذاری قرار دارند.

ماموستا هنرور خاطرنشان کرد: موقوفات امانات مردم خیری هستند که با دل پاک و در راه خدا اموال خود را وقف کرده و مردم نسل‌های آینده در قبال حفاظت و نگهداری از این اراضی مسؤول هستند.

وی از مردم کردستان به عنوان مردمانی متدین و علاقمند به وقف اموال در راه خدا نام برد و خاطرنشان کرد: بیشترین موقوفات در کردستان با نیت مساجد انجام می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه اظهار کرد: وقف احسان همیشه جاری است و می‌تواند بستری بسیار خوبی برای رفع مشکلات در جوامع اسلامی باشد که باید در راستای ترویج و نهادینه کردن آن با تمام توان تلاش کرد.


ارسال نظرات