رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کردستان عنوان کرد

بهره‌مندی 1400 بیمار صعب‌العلاج از خدمات کمیته امداد کردستان

رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کردستان گفت: مبلغ 7میلیارد و 600 میلیون تومان بابت هزینه‌های بهداشتی، درمانی و بیمه مددجویان استان در 6 ماهه نخست سال جاری توسط این نهاد پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۷۶۷۳۰۸
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آزاد زاهدی در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اداره بهداشت کمیته امداد، خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه‌ای به مددجویان تحت حمایت است که در این راستا مبلغ هفت میلیارد و 600 میلیون تومان بابت هزینه‌های بهداشتی، درمانی و بیمه مددجویان استان در 6 ماهه نخست سال جاری توسط این نهاد پرداخت شده است.

به گفته وی، تعداد مددجویان شهری زیرپوشش بیمه پایه درمانی 43 هزار نفر و هزینه پرداخت شده از این سرفصل مبلغ سه میلیارد تومان در 6 ماهه نخست 95 بوده است.

زاهدی عنوان کرد: هم‌چنین تعداد مددجویان شهری و روستایی زیرپوشش بیمه مکمل 46 هزار نفر است که در این سرفصل 400 میلیون تومان در سال جاری برای این مددجویان هزینه شده است.

زاهدی در ادامه گفت: برای هزینه‌های درمانی تعداد 185 بیمارخاص مبلغ 300 میلیون تومان و برای هزینه درمانی 396 بیمار زمینگیر 180 میلیون تومان در 6 ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: تعداد یک هزار و 400 بیمار صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند که برای هزینه‌های درمانی آنان مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان در سال جاری پرداخت شده است.

زاهدی افزود: هزینه‌های درمانی بهداشتی مددجویان شامل: ویزیت، بستری، خدمات پاراکلینیکی، عینک، پروتز دندان ، ویلچر، واکر، تشک مواج، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز ، هزینه ایاب و ذهاب، تخت ، تشک مواج، پانسمان نوین است و هم‌چنین برای نگهداری بیماران نیازمند زمین‌گیر ماهیانه مبلغ 100 هزار تومان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره درمان کمیته امداد کردستان در ادامه با بیان اینکه تعداد یک‌هزار و 700 کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند، افزود مبلغ 700 میلیون تومان در 6 ماهه نخست سال جاری برای این کودکان هزینه شده است و تعداد 238 نفر از این کودکان مددجوی کمیته امداد هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از خدمات ماندگار این نهاد به مددجویان تحت حمایت، بیمه‌های اجتماعی است، افزود: تعداد دو هزار و 650 نفر از زنان سرپرست خانوار شهری و هم‌چنین در قالب طرح‌های خودکفایی سه هزار و 500 نفر توسط کمیته امداد کردستان بیمه اجتماعی شده‌اند.

وی افزود: 3 میلیارد و 300 میلیون تومان برای حق بیمه این افراد در 6 ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است که از ابتدای اجرای طرح تاکنون 92 نفر از مزایای بیمه‌های اجتماعی بهره‌مند شده‌اند و مستمری بگیر تامین اجتماعی شده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار