فرمانده سپاه ناحیه ساری از برگزاری رزمایش اقتدار این شهرستان با حضور 10 گردان بیت‌المقدس، کوثر و امام علی (ع) خبر داد و تصریح کرد: دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات، مقابله با ناآرامی‌ها و رزم در جنگل از بخش‌های رزمایش اقتدار است.
کد خبر: ۸۷۶۷۳۴۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده سپاه ناحیه ساری از برگزاری رزمایش اقتدار این شهرستان با حضور 10 گردان بیت‌المقدس، کوثر و امام علی (ع) خبر داد و تصریح کرد: دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات، مقابله با ناآرامی‌ها و رزم در جنگل از بخش‌های رزمایش اقتدار است.

علی خادم اظهار کرد: محور اصلی انقلاب از ابتدا نگاه استقلال‌طلبانه دینی با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه از همان ابتدا دشمنی جدی با تفکر دینی الهی ملت ایران اسلامی آغاز شد، افزود: ملت ایران در یک جنگ تمام عیار بر علیه دشمن آزموده و پیشرفت کرده و بزرگ شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ساری علت اصلی دشمنی بر علیه نظام اسلامی را شکست‌های پی در پی در مقابل پیروزی‌های شگرف ملت ایران که منجر به عقده تمام عیار شده و میدان مبارزات جهانی که تحت تاثیر نظام اسلامی تغییر کرد برشمرد و گفت: امروز امنیت رژیم صهیونیستی برای دشمنان تبدیل به رویا شده و این رژیم در محاصره کامل مقاومت است.

این مسؤول ایران را نقطه اتکال بسیاری از کشورها و مردم آزاده دنیا دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان قدرت نوظهور معادلات ظالمانه را در هم می‌پیچد و به همین دلیل برعلیه نظام، دشمنی‌های آشکار و پنهانی وجود دارد.

خادم سیاست‌های اصلی دشمن علیه ایران را سیاست مهار، بازدارندگی، درگیری غیرمستقیم عنوان کرد و افزود: تا سال 2007 جنگ‌های خاورمیانه مستقیم با هزینه دولت غربی به سرکردگی آمریکا بوده است اما از این سال به بعد کشورهای مرتجع منطقه مسلمان‌کشی را در منطقه به راه انداختند.

وی اقتدار دفاعی ایران را مرهون عنایات و فرامین رهبری دانست و یادآور شد: نوع تهدیدات بر علیه نظام به دلیل تنوع و کیفیت تغییرات چشم‌گیری کرده است و ما هم به تناسب آمادگی‌های خود را به روز می‌کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار رزم در جنگل انجام می‌شود، بیان کرد: اجرای رزمایش در جنگل‌های کیاسر پنج‌شنبه و جمعه 6 و هفت آبان توسط یک گردان بیت‌المقدس برگزار می‌شود.

خادم با اشاره به اینکه 9 گردان دیگر 13 و 14 آبان‌ماه در کل شهرستان ساری رزمایش اجرایی و عملیاتی را دارند، اظهار کرد: مقدمات اجرای این رزمایش از پنج ماه پیش تشریح شد و آموزش‌ها در مراحل مختلف انجام و مجوزهای لازم دریافت شده و کمیته‌های 9گانه با حضور مسؤولان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امداد و نجات و مردم یاری طرحی است که در حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله تعریف می‌شود، گفت: ساختار گردان‌ها 234 نفر است و این رزمایش در دفاع با پنج تا 6 تاکتیک و در پدافند غیرعامل با 9 اصل برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها