یک اقتصاددان گفت: متأسفانه مشاوران اقتصادی رئیس جمهور سرمایه دارانی هستند که در پی منافع شخصی خود تلاش می کنند و در این راه رانت های گسترده ای ایجاد می کنند هستند.
کد خبر: ۸۷۶۷۴۰۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

طه مروجی‌فر کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از روند اجرای طرح کارت های اعتباری خرید کالا،‌اظهار داشت: این طرح خلاف مسیر واقعی خود را طی می‌کند و به نظر می رسد بازار کالای داخلی را در مدت زمانی کوتاه قفل خواهد کرد. متأسفانه مشاوران اقتصادی رئیس جمهور سرمایه دارانی هستند که در پی منافع شخصی خود تلاش می کنند و در این راه رانت های گسترده ای ایجاد می کنند هستند لذا طرح های به اصطلاح ضد رکودی دولت بیشتر به نفع تاجران کالاهای خارجی است نه داخلی!

وی با بیان اینکه دولت از آرایه اقتصاد مقاومتی خوب بهره می‎برد افزود: دولت از تعابیری همچون اقتصاد مقاومتی سو استفاده می‌کند در عمل طرح‌ها و اجناس دولتی خود را تخلیه می‌کند و پول نقدینگی که در اختیار مردم است با ترفندهای مختلف خارج می‌کند. دولت فقط از ادبیات  اقتصاد مقاومتی استفاده می‌کند و پشت پرده واقعیت دیگری است.

مروجی‌فر دولت یازدهم را حامی واردکنندگان خواند و گفت: در دولت یازدهم، سرمایه داران بزرگ، کالاهای قاچاق خارجی بنجل را کانتینری وارد کشور کرده‌اند،‌با این حال کارت‌های اعتباری که تبلیغ گسترده ای هم داشت برای حمایت از تولیدات داخلی نیست بلکه برای این است که بتوانند کالاهای بنجل خارجی را به مردم تحمیل کنند لذا برخی از کالاهای تعیین شده را با نام دروغین برند ایرانی عرضه کرده‌اند.

ارسال نظرات