رئیس کل دادگستری هرمزگان:

پاسداری از حقوق شهروندی بااجرای عدالت کیفری منطبق با اصول دادرسی عادلانه

رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: مهم ترین محورحفاظت و پاسداری از حقوق شهروندی ،اجرای عدالت کیفری منطبق با اصول دادرسی عادلانه است.
کد خبر: ۸۷۶۷۴۸۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در نشست فصلی قضایی هرمزگان اظهار داشت: حاکمیت به منظور حفظ نظم وامنیت شهروندان در جامعه ، ناگزیر از وضع مقررات کیفری است تا نسبت به شهروند متجاوز به حقوق جامعه واکنش کیفری متناسب نشان دهد.
وی افزود: اما رویکرد مهم در این نوع برخورد، حفظ توازن ، بین حقوق جامعه وحقوق دفاعی متهم جرم است و در غیر این صورت، اجرای عدالت کیفری نمی تواند تبلور منصفانه ای داشته باشد.
حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: تضمین حقوق دفاعی متهم ،بر مبنای اصول دادرسی عادلانه از ویژگی های بارز حکومت قانونمدار و مردم سالار اسلامی است.
وی ابراز داشت: براساس چنین رویکردی است که متهم ،می تواند در پرتو حقوقی دفاعی خود و استفاده از ابزار اساسی آن از هر نوع تعرض احتمالی و مجازات ناروا در امان باشد.
این مقام مسئول سلامت دستگاه قضایی را در گرو تحقق شاخص اجرای صحیح و دقیق قانون دانست و افزود: سنگ بنای صدور آرای متقن از سوی محاکم کیفری و انقلاب ،حفظ و بهبود کیفیت تحقیقات انجام شده در مرحله دادسرا است.
وی بیان داشت: دستیابی به این مهم ؛زمینه ساز تسریع در جریان دادرسی ،جلوگیری از اطاله رسیدگی ، پیشگیری از وقوع جرایم، استحکام و اتقان آراء قضایی و در نتیجه ارتقاء سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی خواهد بود.
رئیس شورای عالی قضایی هرمزگان با اشاره به عزم جدی این نهاد در پیگیری سیاست های کلان قوه قضاییه ، گفت: در همین راستا ارتقاء سطح امنیت و پایداری آرامش موجود در سطح جامعه در زمره برجسته ترین اولویت های دستگاه قضایی استان جای دارد.
حجت الاسلام اکبری تاکید کرد: شخاصی که با نیات خرابکارانه و هنجارشکنانه بخواهند به حوزه امنیت و پایداری آرامش موجود در جامعه خدشه ای وارد کنند، قطعاً با برخورد جدی،سریع و قانونی دادگستری استان هرمزگان مواجه خواهند شد.
ارسال نظرات