رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیمه کردن همه ساختمان های کشور را اعم از روستایی و شهری در مقابل حوادث اقدامی راهگشا دانست و گفت:برای این منظور پیگیر بخش بیمه حوادث هستیم.
کد خبر: ۸۷۶۷۵۳۷
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،اسماعیل نجار در جلسه شورای عالی مدیریت بحران لرستان که امروز عصر در استانداری برگزار شد با اشاره به تنگها و مشکلات مالی موجود در کشور گفت: همه در تلاش هستند تا استان ها کمتر با مشکلات مالی روبه رو شوند .

معاون وزیر کشور افزود:26 مرداد امسال اعتباری برای جبران خسارات سیلاب ها و مدیریت خشک سالی در استان ها در نظر گرفته شد که به دلیل تنگنا های مالی مسدود ماند .

وی با بیان اینکه باید پیش از وقوع حادثه باید اقدامات پیشگیرانه انجام داد اظهار اشت: یکی از معضلات اصلی که هنگام وقوع حوادث با آن مواجهیم ساخت و ساز های غیر اصولی است که باید برای رفع آن نظارت ها را بیشتر و درست تر انجام داد.

معاون وزیر کشور رعایت 5 مورد را در ساخت و سازها ضروری دانست و گفت: جانمایی درست، آزمایش خاک، مصالح استاندارد، کارگر ماهر و نظارت دقیق مواردی است که می تواند بر استاندارد سازی ساختمان ها موثر باشد.

نجار در ادامه به مصوبات میریت بحران کشور اشاره کرد و افزود: احیای دریاچه ارومیه با اعتبار حدود یک هزار 700میلیارد و چهارصد میلیون ریال و رسیدگی به خسارات طوفانی که در مازنداران اتفاق افتاد و باعث خرابی شش هزار و صد خانه شد .

وی بیمه کردن همه ساختمان های کشور را اعم از روستایی و شهری در مقابل حوادث اقدامی راهگشا دانست و گفت:برای این منظور پیگیر بخش بیمه حوادث هستیم.

نجار برداشت از سفره های آب زیر زمینی را نیز از مشکلاتی دانست که در کشور مطرح است و تصریح کرد:به دلیل همین معضل زمین تهران روزانه 1.4 دهم میلی‌متر و در هر سال 47 سانتی متر فرونشست می کند.

وی در رابطه با پدیده گردوغبار در کشور با بیان اینکه 20 درصد منشأ گردوغبار داخلی و 80 درصد منشأ خارجی دارد، عنوان کرد: بخشی از منشأ خارجی گردوغبار در اختیار داعش قرار دارد که دسترسی به ان نداریم و بخشی نیز مربوط به عربستان است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پدیده گردوغبار را معضلی برای سلامت و اقتصاد کشور دانست و گفت: طی یک دوره سه‌ماهه 26 هزار نفر از مردم خوزستان به دلیل پدیده گردوغبار و مشکل تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی گفت: کاشت نهال از اقداماتی بود که برای مقابله با پدیده گردوغبار انجام شد که متاسفانه به دلیل نبود اعتبار برای آبیاری آن با مشکل مواجه هستیم.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور سه هزار نفر نیروی یگان حفاظت دارد گفت: سال گذشته با اعتباری بالغ‌بر 290 میلیارد تومان خودرو خریداری شد و در اختیار سازمان جنگل‌های کشور قرار گرفت که برای اطفا حریق استفاده می‌شوند اما بعضاً مشاهده می‌شود که به‌جای خودرو جدید خودروهای کهنه در اختیار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: حدود 30 هزار تجهیزات انفرادی خریداری و در اختیار استان‌های کشور قرار گرفت.

نجار گفت: از سال 94 بالگردهای نیروی مسلح در کل کشور برای اطفا حریق به خدمت گرفته شد و از دونقطه به 14 نقطه افزایش یافت و هم‌اکنون در تمام مناطق تحت حفاظت محیط‌زیست در صورت تماس با تهران امکان حضور بالگرد وجود دارد به‌طوری‌که در این زمینه همه واسطه‌ها قطع‌شده تا این کار عملیاتی شود.

وی به تخصیص 500 میلیارد تومان اعتبار به خرید بالگرد برای جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: در استان هایی که آشیانه بالگرد ساخته شود به‌استثنای تهران بالگرد ها به صورت دقیق و منصفانه توزیع می شوند.

ارسال نظرات