خبرهای داغ:
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه وضعیت سرانه مطالعه در کشور تاسف آور است، چطور می توانیم کشور اول منطقه باشیم اما سرانه مطالعه پایینی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۶۷۵۴۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی صبح امروز در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب گلستان اظهار کرد: هر نمایشگاهی که برپا می شود جشن دانایی راه اندازی می شود.

وی افزود: با هر نمایشگاه مردم را به جشن دانایی دعوت می کنیم و این جشن ادامه حرکت امام حسین(ع) است که می خواست جهل را از مردم دور کند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد کشور تصریح کرد: کار کتاب، فکر، درس و کلاس این است که جهل را دور می کند.

حشمتی گفت: چطور می توانیم کشور اول منطقه باشیم اما سرانه مطالعه پایینی داشته باشیم، باید مردمی باشیم اهل کتاب، گفتگو و شنیدن.

به گفته وی، در جامعه ای که مردم آن به مطالعه روی می آورند، فرهنگ غنی تر شده و کمتر به جهل و تعصب روی می آورند.

حشمتی با بیان اینکه باید فرهنگ شنیدن را در جامعه تقویت کنیم، تصریح کرد: باید پای سخن بزرگان، اساتید و حتی کسانی که نظرات مخالفی دارند، نشست.

وی اظهار کرد: باید جنود عقل و جنود جهل را شناسایی کنیم، از جمله جنود عقل صداقت و دربرابر آن کذب و تهمت است.

حشمتی با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه کتاب در گرگان گفت: وقتی نمایشگاه در استان برپا می شود می خواهیم مردم را دعوت کنیم تا در جشنواره دانایی شرکت کنیم و در این فضای گفتگو رشد پیدا کنیم.

وی با اشاره به استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: وزارتخانه  شخصیت فرهیخته و فرهنگی را از دست داد و امیدواریم فردی صالح را به عنوان سرپرست پیدا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها