خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در دهمین نمایشگاه کتاب استان 260 غرفه برپا و بیش از ۵۵ هزار عنوان کتاب عرضه شده است.
کد خبر: ۸۷۶۷۵۴۵
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، صبح امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب استان که با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: 610 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب استان درخواست کرده بودند که به دلیل محدودیت فضا توانستیم میزبان 500 ناشر باشیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در 260 غرفه برپا شده است، افزود: بیش از 55 هزار عنوان کتاب شامل کتاب های ادبیات، داستانی، آموزشی، دانشگاهی، عمومی، روانشناسی، کودک و نوجوان، دینی و مذهبی و خانواده در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه نمایشگاه کتاب صرفاً برای خرید کتاب نیست، اظهار کرد: باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که نفس برگزاری نمایشگاه معرفی تازه های نشر به علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: بخش دیگری از کارکرد نمایشگاه که سایر بخش ها را تحت الشعاع قرار داده است، تهیه کتاب های مورد نیاز است. موضوع سوم در برگزاری نمایشگاه های کتاب برنامه های جنبی است که هر کدام از آن ها می تواند در جای خود یک برنامه اصلی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، برگزاری جشن امضاء به همراه اهداء کتاب، جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور مولفان از برنامه های جنبی دهمین نمایشگاه کتاب استان است.

وی نمایشگاه ها را فرصت مغتنم برای تقویت دانش و آگاهی جامعه برشمرد واظهار کرد: حضور در نمایشگاه تمرین آشنایی با قلم، اهل قلم و ناشران است.

حجت الاسلام فضیلت بیان کرد: با توجه به پیشینه تمدنی ملی 2 هزار و 500 ساله و پیشینه دینی هزار و 400 ساله استقبال از فعالیت های فرهنگی باید بیش از این باشد در حالیکه آنچه که با آن مواجهیم چندان مطلوب نیست.

وی تأکید کرد: اینکه همه کارها را از فرهنگ و ارشاد توقع داشته باشیم، نگاهی اشتباه است. از 7 هزار و 100 میلیارد تومان بودجه فرهنگی کشور فقط یک هفتم آن سهم وزارت فرهنگ و ارشاد است که با تنوع و تکثر فعالیت هایی که قانونگذار مشخص کرده است، همخوانی ندارد.

وی به ارتباط بین فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر در بخش کتاب خوب سرمایه گذاری کنیم، هزینه کمتری خرج کنترل و کاهش آسیب ها خواهیم کرد و زندان ها خلوت تر و کتابخانه ها شلوغ تر می شود
ارسال نظرات
پر بیننده ها