کمپین مردمی"انتقال آب سد گیوی" از مرز 600 نفر گذشت
کمپین مردمی با مضمون "انتقال آب سد گیوی به مزارع" که هفته گذشته راه اندازی شد از مرز 600 نفر گذشت و این درحالی است که اکثر مسئولین شهرستانی و استانی، پیشکسوتان، نخبگان، فرهیختگان و دیگر عموم اهالی شهر گیوی در آن عضو هستند.
کد خبر: ۸۷۶۷۶۳۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، کمپین مردمی "انتقال آب سد گیوی به مزارع" که 6 روز پیش با هدف احیای مطالبات 15 ساله مردم شهر گیوی مبنی بر تکمیل ساختمان سد و بهره مندی از شبکه زهکشی و پایاب آن راه اندازی شد، از مرز 600 نفر گذشت.

این درحالی است که اکثر مسئولین شهرستانی و استانی، پیشکسوتان، نخبگان، فرهیختگان و دیگر عموم اهالی شهر گیوی در گروه عضو هستند.

مردم که اکثر آنها جوانان جویای کار و علم پروران شهر گیوی هستند شاید بایستی پیشتر نسبت به چنین اقداماتی اتکا می کردند ولی مصداق ضرب المثل"ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است" می باشد.

این کمپین که بیشتر به اتحاد نسل جوان و دیگر اقشار جامعه موکد است، اهمیت وافری نسبت به بهره مندی کشاورزان از مزارع آبی شهر و روستا دارد.

بیش از 81 درصد از اهالی شهرستان 25 هزار نفری کوثر به شغل شریف کشاورزی مشغول هستند که با اتمام ساختمان سد گیوی و همچنین پایاب آن توسعه و پیشرفت اقتصادی در منطقه شکوفا شده و عملکرد متوازن مسئولین در جای جای شهرستان نمایان خواهد شد؛ به عبارتی بهره مندی از شبکه پایاب سد گیوی خواسته بحق 81 درصد از اهالی کشاورز شهرستان کوثر است که می توان از آن به عنوان "اولین مطالبه تاریخ شهرستان کوثر یاد کرد".

با آبگیری سدگیوی حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان کوثر به زیرکشت آبی می‌رود. سد گیوی با حجم مخزن ۷۶ میلیون مترمکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد و بر روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی ساخته شده و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.

اینکه کشاورزی با راندمان ۳۰ درصد آب را می بلعد و اینکه کشاورز باید به هر قیمتی مجاب به آبیاری نوین از جمله تحت فشار و قطره ای شود، از جمله خواسته مسئولین امر است؛ با این وجود فلسفه و ماهیت وجودی این سد که آبیاری نوین اراضی کشاورزی آن هم در یکی از مناطق کم آب جنوب استان است بر زمین مانده و دستگاه متولی پروژه ای را که خود به ضرورت آن تاکید دارد به فرجام نمی رساند.

ارسال نظرات