رییس جهاد کشاورزی تفت خبر داد:

تولید بیش از 7هزار تن پسته از 4هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی در تفت

رییس جهاد کشاورزی شهرستان تفت گفت: بیش از 4 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تفت به باغات پسته اختصاص دارد.
کد خبر: ۸۷۶۷۶۴۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، شهرستان تفت رتبه دار تولید محصولات مهمی از جمله گندم و انار و ... است؛ پسته نیز از جمله محصولات تولیدی در شهرستان تفت است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان تفت از برداشت حدود 7 هزار تن پسته از سطح باغات شهرستان تفت خبر دادو گفت: بیش از 4 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تفت به باغات پسته اختصاص دارد که از این سطح میزان 6 هزار و 750 تن محصول پسته برداشت می شود.

فلاح نژاد، همچنین به ارقام کاشته شده در باغات پسته تفت اشاره کرد و گفت: محصولاتی چون پسته به شوری و خشکی مقاوم است لذا سطح زیر کشت آن ها در شهرستان بالا استو ارقام ، فندوقی ، احمد اقایی ، کله قوچی و اکبری از سازگارترین ارقام با شرایط اقلیمی شهرستان تفت هستند.

وی با اشاره به متوسط عملکرد هر هکتار باغ پسته هم گفت: از مساحت 4 هزار و 500 هکتار باغات پسته به تناسب رسیدگی کشاورز به باغ خود، معمولاً میزان 1500 کیلوگرم از هر هکتار محصول پسته برداشت می شود.

وی همچنین از فعالیت 32 واحد ترمینال ضبط پسته در سراسر شهرستان خبر داد وگفت: فعالیت 32 واحد ترمینال خشک کردن و فراوری پسته، نشان از وسعت باغات پسته شهرستان تفت دارد.

رییس جهاد کشاورزی تفت آغاز برداشت محصول پسته را از نیمه دوم شهریور ماه دانست و گفت: از نیمه دوم شهریور ماه تا نیمه ابان ماه کار برداشت محصول پسته از سطح باغات تفت انجام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار