معاون هماهنگ کننده قرار گاه حمزه سیدالشهدا (ع) گفت: چهارمین یادواره سرداران و 250 شهید اطلاعات شمال غرب در ارومیه برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۶۷۷۲۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این 250شهید از پاسداران ،سربازان و بسیجیان هستند و اغلب آنها از شهدای دو استان آذربایجان غربی و کردستان هستند که در 38سال گذشته به فیض شهادت نایل شدند.
وی اضافه کرد: از خانواده معظم این شهدا 505مصاحبه انجام شده که از اقوام درجه یک و خانواده و دوستانشان تهیه شده است.
سردار شهسواری گفت: از این تعداد مصاحبه انجام شده و از میان شهدای اطلاعآت به دلیل فراوانی تعداد شهدا 20 شهید شاخص انتخاب و برای هرکدام کتابی تعریف شد .
معاون هماهنگ کننده قرار گاه حمزه سیدالشهدا (ع) گفت: در این راستا 12جلد کتاب آماده شد که در چهارمین یادواره که در 10 آبانماه در ارومیه برگزار می شود رونمایی می شود.
وی بیان کرد : از این  12 جلد چاپ شده 9 جلد کتاب متعلق به شهدای استان آذربایجان غربی و بقیه به استان کردستان تعلق دارد. 
وی با بیان اینکه 90 درصد کتابها تهیه، آماده و چاپ شده است گفت: زندگینامه و خاطرات همه این 250 شهید اطلاعات در کتاب جامعی نیز جمع آوری شده است.
سردار شهسواری از رونمایی از دو پیکره و یادمان شهدای اطلاعات سپاه در شمالغرب کشور یک مورد در پارک ملت ارومیه و یک مورد در استان کردستان و تهیه فیلم صد دقیقه ای و کلیپ 20 دقیقا ای از این شهدا خبرداد.
وی اظهار کرد: این یادمان هشت متر ارتفاع دارد و نهم آبانماه رونمایی می شود.

معاون هماهنگ کننده قرار گاه حمزه سیدالشهدا (ع )گفت: فعالیت در فضای مجازی و راه اندازی کانالها و سامانه ای برای معرفی این شهدا و ارتباط با خانواده انها نیز انجام گرفته است.

سردار شهسواری با بیان اینکه یکی از فرماندهان مهم لشکری دراین یادواره ایراد سخنرانی می کند ادامه داد: از سمبل یادواره نیز در این مراسم رونمایی می شود.

وی اظهار کرد: شهدایی که تقدیم انقلاب شدند همه معامله خوبی با صاحب معامله که خداوند است کردند و ما وظیفه بزرگی در پاسداشت اهداف انها داریم.

سردار شهسواری اضافه کرد: همه رسته های سپاه برای یک ماموریت جهادی دست به دست هم دادند تا مانند زنجیری پیوسته به هم  پیروزی نظام را رقم بزنند .

وی بیان کرد: در سطح کشور به شهدای اطلاعات کمتر پرداخته شده و این افراد به علت جنس ماموریتی و جنس کاریشان ناشناس مانده اند در حالیکه خدمات ارزنده ای ارائه کرده اند و این از مظلومیت شهدای ماست.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی یادواره سرداران و 250 شهید اطلاعات سپاه در شمال غرب کشور روز 10 آبانماه در ارومیه برگزار می شود.
ارسال نظرات