ما نمی توانیم در روستایی 20 خانواری توسعه ایجاد کنیم و باید روستاهای زیر 20 خانوار برای توسعه با روستاهای بزرگتر تجمیع شوند.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۰۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه متاسفانه روستاییان در کشور مدافعی ندارند، گفت: تعاونی روستایی متاسفانه کارنامه درخشانی ندارد زیرا پس از گذشت سالهای متمادی از تاسیس تعاونی روستایی این سازمان روز به روز ضعیف تر می شود.

علی وقف چی با اشاره به وضعیت توسعه روستاها در کشور، افزود: باید افرادی در مناطق روستایی تصمیم گیری کنند که با دغدغه روستاییان آشنا باشند بنابراین باید کسانی برای امور روستاها تصمیم بگیرند که در روستاها سکونت کردند.

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم در روستایی 20 خانواری توسعه ایجاد کنیم، تصریح کرد: روستاهای زیر 20 خانوار باید برای توسعه با روستاهای بزرگتر تجمیع شوند.

وقف چی تصریح کرد: بیش از 30 درصد روستاها از نظر جمعیتی زیر 6 درصد هستند بدین معنا که ما باید در این راستا به 30 درصد روستاها امکانات اختصاص بدهیم در حالی که جمعیت روستاها در این حجم زیر 6 درصد است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از تجمیع روستاها باید محل اشتغال روستاییان در راستای صنعت کشاورزی توسعه یابد و این در حالی است که تعاونی روستایی نیز با این شرایط نمی تواندکمکی برای بهبود شرایط روستاها بکند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه تعاونی روستایی کار نامه درخشانی ندارد، تصریح کرد: امروز پس از گذشت سالهای متمادی از تشکیل تعاونی روستایی روز به روز این سازمان ضعیف تر و کم رنگ تر می شود بنابراین دولت نباید در این عرصه متولی اجرایی باشد بلکه باید ناظر باشد اما متاسفانه دولت در تعاونی روستایی متولی است.

وی ادامه داد: دولت باید از تصمیم سازی و تصمیم گیری دولتی در روستاها خارج شود و بنابراین ما نیازمند دولتی کوچک اما با نظارات قوی هستیم تا بخش اجرا به بخش خصوصی واگذار شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه متاسفانه روستاییان در کشور مدافعی ندارند،گفت: تعاونی روستایی متاسفانه کارنامه در خشانی ندارد زیرا پس از گذشت سالهای متمادی از تاسیس تعاونی روستایی این سازمان روز به روز ضعیف تر می شود.

ارسال نظرات