امام جمعه سروآباد گفت: ارادت و محبت به اهل بیت(ع) در سیره امام شافعی موج می‌زند و آثار بسیاری از این بزرگوار در خصوص مدح اهل بیت(ع) و ضرورت احترام مسلمین به جایگاه رفیع خاندان رسول‌الله(ص) به جای مانده است.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۴۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا سیداحمد سجادی در نهمین پیش کنگره امام شافعی در سروآباد اظهار کرد: وحدت و انسجام بین امت اسلامی مهمترین امر برای تعالی و عزت مسلمانان در تمامی عرصه‌هاست.

وی افزود: هم‌اکنون به برکت وجود رهبری عالم و آگاه و مردمی منسجم و همیشه در صحنه شاهد ایرانی امن و مقتدر در منطقه هستیم که پایه‌های این امنیت بر روی وحدت و انسجام بین پیروان مذاهب اسلامی شکل گرفته است.

امام جمعه سروآباد اظهار داشت: تأسی از سیره بزرگانی همچون امام شافعی موجب عزت مسلمین و مقابله مدبرانه با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام می‌شود.

سجادی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام شافعی خاطرنشان کرد: ارادت و محبت به اهل بیت(ع) در سیره امام شافعی موج می‌زند و آثار بسیاری از این بزرگوار در خصوص مدح اهل بیت(ع) و ضرورت احترام مسلمین به جایگاه رفیع خاندان رسول‌الله(ص) به جای مانده است.

وی افزود: شخصیت امام شافعی از تملق و ریا به دور بوده و اخلاق ایشان تابع رسول‌الله(ص) بود.

امام جمعه سروآباد در پایان سخنان خود از استقبال گسترده علما و روحانیون برجسته استان کردستان و اقلیم کردستان عراق از نهمین پیش‌کنگره امام شافعی در این شهرستان تقدیر کرد و گفت: امروز روز بسیار مهمی در عرصه فعالیت‌های دینی و ارزشی در این شهرستان است.

در ادامه این پیش‌کنگره نیز دو نفر از صاحبان مقالات برتر آثار خود را ارایه کردند و از خانواده‌های شهدای معزز روحانی شهرستان سروآباد تجلیل به عمل آمد.


ارسال نظرات