خبرهای داغ:
مینو اصلانی در نشست «حلقه صادقین» ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با نخبگان گفت: هرچند که همه مردم اعتقاد دارند ارتباط با آمریکا باعث می شود عزت و جایگاه کشور تنزل پیدا کند اما در زمینه اقتصادی عده ای هنوز بر این باورند که این ارتباط به نفع اقتصاد ایران است در حالیکه این باور اشتباه است.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۴۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرنگار «بسیج جامعه زنان» مسئول بسیج جامعه زنان کشور با حضور در بیستمین جلسه از سلسله نشست های «حلقه صادقین» که در سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد، به سخنرانی پرداخت. وی با بیان انتساب کنیه اباعبدالله(ع) به امام حسین(ع) گفت: اباعبدالله یعنی پدر بندگان خدا و این کنیه امام به خاطر اقدام به موقع حضرت در پاسداری از اسلام بود، زیرا یهودیان در آن زمان سعی داشتند با تحریک یزید ارتباط انسان با خدا را قطع کنند، این اقدام شبیه همان مباحثی است که تئوریسین های غربی در صده اخیر با عنوان اینکه خدا دیگر به آسمان رفت، مطرح کرده اند! بدین منظور که انسان ها چون از مسائل طبیعی واهمه داشتند و قدرت رویارویی با آن را نداشتند، فردی به نام خدا را در ذهن خود پرورش دادند تا با فکر پناه بردن به او آرامش بیابند اما پس از پیشرفت های علمی که داشتند بر این ترس قالب شدند و دیگر نیازی به خدا ندارند و به تعبیر آن ها خدا به آسمان رفت.

اصلانی افزود: در زمان حکومت یزید هم این اتفاق در حال رخ دادن بود اما امام حسین(ع) با فداکاری و ایثار جان و هستی خود، باعث شد جلوی ترویج این افکار گرفته شود و بندگی خدا در جهان ادامه پیدا کند، بنابراین انسان ها این بندگی را مدیون امام حسین(ع) هستند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم  انقلاب در دیدار اخیرشان با نخبگان نیز گفت: هرچند که همه مردم اعتقاد دارند ارتباط با آمریکا باعث می شود عزت و جایگاه کشور تنزل پیدا کند اما در زمینه اقتصادی عده ای هنوز بر این باورند که این ارتباط به نفع اقتصاد ایران است در حالیکه این باور اشتباه است.

اصلانی در ادامه افزود: نمونه بارز اعتماد به آمریکا کشور عربستان است که در این ارتباط به ثروت خوبی دست نیافته است و هنوز 40 درصد مردم این کشور فقیر هستند و در طول سال های متمادی ارتباطش هنوز نتوانسته در صنعت استخراج و تبدیل نفت حضور اثرگذاری داشته باشد، در بحث های علمی هم هیچ حرفی برای گفتن ندارد، در حالیکه خود کشور آمریکا که نسبت به کشورهای آسیایی از نفت چندانی برخوردار نیست، دانشگاه های معتبری در خصوص صنعت پتروشیمی دارد.

وی اظهار داشت: آمریکا خود را محور قرار داده و بر اساس آن کشورها را دسته بندی می کند، تعبیر خاورمیانه دور و نزدیک بر همین اساس است و هیچ کشوری با ارتباط با آمریکا نتوانسته به  استقلال و پیشرفت برسد، نمونه دیگر این کشورها قطر و کویت است که اگر با آمریکا و کشورهای اروپایی وارد چنین معاملاتی نمی شد، قطعا تا کنون به بالاترین پیشرفت ها می رسید که از بالاترین ثروت های خدادادی برخوردار است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با غلط ارزیابی کردن صحبت های برخی مسئولین در خصوص «ما نمی توانیم» در دستیابی به فن آوری های روز جهان گفت: رهبر معظم انقلاب نیز با این موضوع کاملا مخالف هستند و القاء شعار «ما نمی توانیم» ها باعث شد که پیشرفت در صنعت هسته ای متوقف شود اما ما باید تلاش کنیم که گفتمان قالب ما متکی به داخل و جوانان کشور باشد و علت مهم تاکید رهبر انقلاب به این موضوع بر این اساس است که وادادگی بر روی پیشرفت های علمی نیز اثرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: گفتمان اخیر سازمان بسیج گفتمان جهاد کبیر است که بر اساس آیات قرآن کریم، ما نباید به دشمن رو کنیم و باج بدهیم و در فرهنگ عاشورا نیز این موضوع کاملا مشخص است اما متاسفانه برخی دست به تحریف حرکت امام حسین(ع) زده اند و می خواهند القاء کنند که امام حسین(ع) تصمیم به صلح داشت اما یزید قبول نکرد، در حالیکه این کاملا اشتباه است و تبعیت از دشمن در ذات حرکت امام حسین(ع) امری منتفی است و روایات تاریخی بسیاری در این خصوص وجود دارد از جمله آن که امام(ع) تا آخرین لحظات قبل از شهادتشان همچنان عمر سعد را نصیحت کردند که از راه اشتباه خود برگردد.

اصلانی در پایان با برشمردن برخی موضوعات زنان نیز گفت: به تازگی موضوعاتی در حوزه زنان در کشور مطرح می شود که در نگاه اول شبهاتی در احکام اسلامی و برای تخریب اسلام است در حالیکه هدف اصلی آنها این است که با بیان این شبهات و عدم انتشار پاسخ های آن، القاء کنند که نظام جمهوری اسلامی ایران نیز این دیدگاه را دارد و ما در این عرصه علاوه بر پاسخ بر شبهات مطرح شده باید ابتکار عمل را به دست گرفته و به روشنگری در خصوص حقوق زن در اسلام و جمهوری اسلامی بپردازیم.

ارسال نظرات