مدیر حوزه‌های علمیه خراسان گفت: دشمنان انقلاب و اسلام جنگ سخت افزاری را با راه اندازی نبردهای نیابتی به مزدورانش واگذار کرده و اکنون میدان اصلی مبارزه را در جنگ نرم افزاری هدایت می‌کند تا اسلام ناب محمدی(ص) را وارونه به جهانیان جلوه دهد.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۷۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید مصباح عاملی در همایش روحانیون انقلابی جنوب خراسان رضوی در بقعه متبرکه بی‌بی حسنیه اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در حوزه های علمیه، هویت شناسی است که با تشکیل مرکز مطالعات راهبردی و بهره مندی از نظرات کارشناسان و نخبگان حوزوی حرکت های تحولی طلاب و روحانیون رقم می خورد.
 
وی بیان کرد: در این حرکت تحولی ارکان و اهداف حوزه و همچنین فعالیت هایی که پاسخگوی نیاز جامعه و جهان اسلام است باید شناسائی شوند.
 
مصباح عاملی به عوامل مهم شناخت هویت اشاره کرد و افزود: رسالت حوزه و فعالیت هائی که باید طلاب و روحانیون انجام بدهند، بعنوان اولین عنصر مهم و اساسی با سه وظیفه تبیین و تبلیغ دین، پاسداری از مرزهای تشیع و زعامت شیعه محقق می شود.
 
مدیر حوزه های علمیه خراسان اذعان کرد: تبیین و ابلاغ دین در جامعه یعنی تبیین معارف زندگی ساز تشیع که در این مسیر شهدای گرانقدری تقدیم اسلام شده، بطوریکه اگر ایثارگری، مجاهدت ها و رشادت های علما و مبلغین دین وجود نداشت امروز از دین اسلام چیزی باقی نمانده بود.
 
وی خدامحوری را رمز موفقیت علمای شیعه عنوان کرد و بیان داشت: خدا محوری بعنوان عامل اصلی و رمز پیروزی علما و روحانیون در برابر مشرکان و مستکبران است که روحانیون با پاسداری از مرزهای تشیع در مقابل کسانی که می خواستند جریانهای منحرف و استکباری را تقویت و این مذهب را حذف کنند با قدرت و صلابت ایستادند.
 
مصباح عاملی عنصر دوم هویت شناسی را مبانی انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: اهداف و مبانی انقلاب اسلامی با رویکرد خدامحوری، عدالت گستری، کرامت انسانی و ولایت مداری، حوزه های علمیه را به یک نهاد انقلابی قوی و مستحکم در برابر دشمنان تبدیل می کند که می تواند تمام قد بر این مبانی تکیه کرده و به سمت تشکیل حکومت اسلامی در جهان گام بر دارد.
 
مدیر حوزه های علمیه خراسان ادامه داد: اوج حرکت تحول بخش در حوزه های علمیه با قیام امام خمینی(ره) انجام گرفته که در ادامه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی استمرار یافته است.
 
وی گفت: رویکرد اصلی حرکت های تحولی در حوزه های علمیه حفظ دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و پاسخگوئی به نیازهای جامعه امروز در داخل و میادین بین المللی است.
 
مصباح عاملی تاکید کرد: نماز هر امام جماعتی که بوی انقلاب ندهد، نماز صوری است و هر طلبه و استادی که در راستای پاسخگوئی به نیاز جامعه و اهداف ناب انقلاب اسلامی قدم برندارد به بیراهه رفته است.
 
مدیر حوزه های علمیه خراسان ادامه داد: دشمنان انقلاب و اسلام جنگ سخت افزاری را با راه اندازی نبردهای نیابتی به مزدورانش واگذار کرده و اکنون میدان اصلی مبارزه را در جنگ نرم افزاری هدایت می کند تا اسلام ناب محمدی(ص) را وارونه به جهانیان جلوه دهد.
 
وی اظهار داشت: در این جنگ نرام افزاری اولین گام مهم روحانیون آگاهی بخشی اعتقادی است، زیرا دشمن در صدد است تا اعتقادات و باورهای دینی مردم را منحرف کند، لذا سعی می کند تا نحله ها و فرقه های ضاله را در پوشش های مختلف به داخل حوزه های علمیه نفوذ دهد تا به اهداف خود برسد.
 
مصباح عاملی از آگاهی های سیاسی و اجتماعی بعنوان دو اصل دیگر در مبارزه نرم افزاری با دشمن یاد کرد و افزود: آگاهی بخشی سیاسی جهت ممانعت از گرفتار شدن در دام جریانهای منحرف و معاند و همچنین آگاهی اجتماعی جهت پاسخگویی به نیاز روز جامعه در کنار آگاهی بخشی اعتقادی سه عنصر مهم در میدان مبارزه نرام افزاری با دشمن محسوب می شود.
 
همایش روحانیون انقلابی جنوب خراسان رضوی با حضور طلاب و روحانیون شهرستانهای تربت حیدریه، گناباد، کاخک، بجستان، چمن آباد، مه ولات، رشتخوار، زاوه دیروز در بقعه متبرکه بی‌بی حسنیه تربت حیدریه برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها