خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین:
نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: اگر با استکبار مبارزه نکنیم، در واقع باید گفت مطابق فرامین قرآن کریم عمل نکرده‌ایم و تابع آن نیستیم.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۸۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

حجت‌الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین در گفتگوی اختصاصی  با خبرنگار خبرگزاری در قزوین، با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: از مهم ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران عدالت محوری و ظلم ستیزی در قالب استکبارستیزی است.
وی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی از اول شروع انقلاب بر همین پایه بوده و اکنون بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی ایران همچنان شعار محوری‌اش عدالت محوری و استکبارستیزی است.
نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین مطرح کرد: همین گفتمان باعث شده در طول 37 سال در مقابل فشارهای مختلف دشمنان بایستیم.

این مسئول ادامه داد: اگر چه انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته در زمینه عدالت محوری به معنای مطلوب آن برسد اما در واقع روند حرکت بسوی عدالت محوری بوده است که نمونه آن را در توزیع امکانات عمومی از قبیل خدمات بهداشتی،عمرانی،مخابراتی،کشاورزی،آب،برق،گاز و غیره به نقاط مختلف کشور و مناطق محروم شاهد هستیم.
مصائبی در ادامه گفت: همه دنیا شاهد این هستند که کشور ایران یک تنه در مقابل استکبار ایستاده است و نتیجه این مقاومت امروز به استضعاف کشیده شدن آمریکا و رژیم صهیونسیتی می‌باشد.
وی با بیان اینکه استکبارستیزی مستلزم هزینه‌ است تصریح کرد: باید برای استکبارستیزی هزینه پرداخت کرد حال ممکن است این هزینه جانی باشد مثل دوران دفاع مقدس یا مالی باشد مثل تحریم‌های ظالمانه و یا اعتقادی و معنوی باشد که امروز استکبار اعتقاد مسلمان را نشانه گرفته و دارد در قالب جنگ نرم نقشه شوم خود را عملی می‌کند لذا برای کم کردن این هزینه‌ها باید برنامه داشته و مراقب حیله‌های دشمن باشیم که آسیب نبینیم.

نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین عنوان کرد: با کیفی کردن سطح آموزش‌های علمی، پژوهشی و بکارگیری آن در صنعت‌ دانش‌ بنیان و استفاده از این دانش در عرصه‌های گوناگون علمی به یک خودباوری و خوداتکایی برسیم تا دیگر نیازی به دانش و فن‌آوری غرب نداشته باشیم که این در تعبیر مقام معظم رهبری یعنی جهاد کبیر.
مصائبی تبیین کرد: جهاد کبیر در تعبیر مقام معظم رهبری یعنی در عرصه‌های علمی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی، نیروی انسانی، مصرف درست، اعتماد به تولیدات داخل و استفاده از آنها، اعتقاد به اقتصاد مقاومتی، توجه به حیله‌های دشمن در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی، اگر به مجموع این موارد را که عنوان شد اعتقاد داشته باشیم و به آنها درست عمل کنیم می‌شود جهاد کبیر انجام داده‌ایم.
وی در ادامه بیان کرد: اگر این مواردی را که ذکر شد باور کردیم آن موقع می‌توان گفت به یک استقلال همه جانبه دست یافته‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که نباید در مقابل دشمن سر خم کرد و ذلیل و حقیر شد بلکه باید مقاومت و ایستادگی کرد.
نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین ضمن انتقاد از برخی دولتمردان که مذاکره را تنها راه حل تلقی می‌کنند تشریح کرد: در بخش جهاد کبیر که مد نظر رهبری است متاسفانه پای برخی از مسوولین و دولتمردان می‌لنگد. آمریکا را کدخدا، و مذاکره و سازش با استکبار را تنها راه حل مشکلات کشور دانستن یعنی اینکه هنوز خودمان را باور نکردیم و این
خودباختگی یعنی ذلت و شکست که بارها مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) به این مضمون اشاره داشته‌اند.
مصائبی به برائت از مستکبران در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: اگر با استکبار مبارزه نکنیم، در واقع باید گفت مطابق فرامین قرآن کریم عمل نکرده‌ایم و تابع آن نیستیم.
وی حفظ استقلال کشور را از اهداف اصلی و اساسی سیزده آبان 1358 برشمرد و تاکید کرد: در سیزده آبان سال 1358، ملت غیور ایران، به توطئه­های مستکبران به ویژه آمریکا پاسخی شایسته دادند و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، به اهمیت سیزده آبان افزود و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) انقلاب دوم را رقم زد.
نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درگیر شدن با آمریکا در آن دوران در ذهن و تخیّل هیچ دولتی نمی‌گنجید ولی مردم و دانشجویان انقلابی در آن زمان ثابت کردند شاخ استکبار شکستنی است و به دنیا تفهیم کردند اگر نیروی الهی و ایمان مستحکم در وجود آدمی باشد می‌تواند غول‌های پوشالی را بشکند لذا تسخیر لانه جاسوسی یک رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

9001/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها