خبرهای داغ:
معاون موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در اصفهان:

برخی با بی‌اطلاعی از دوره طاغوت از انقلاب انتقاد می‌کنند

معاون پژوهش موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) با بیان اینکه برخی با بی‌اطلاعی از دوره طاغوت از انقلاب انتقاد می‌کنند، گفت: این افراد برای یک مسئله کل نظام را زیر سئوال می‌برده و همه چیز را با گذشته قیاس می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۶۷۹۶۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی عصر امروز در سی‌ونهمین سالگرد شهادت حاج آقا مصطفی خمینی اظهار داشت: نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران در هر دوره‌ای نیازمند واکاوی و بررسی است تا بدانیم آیا انقلاب در راستای اولیه اهداف خود حرکت می‌کند.

وی افزود: آسیب‌شناسی همیشه سبب رشد و بالندگی می‌شود، اگر ماهیت و هدف نظام سیاسی جمهوری اسلامی را بشناسیم باید با اندیشه‌های بنیانگذار و طراح اصلی آن آشنا شویم، اینکه امام خمینی(ره) چه اندیشه‌ای داشتند مسئله بسیار مهمی است، اگر اندیشه ایشان را نشناسیم در تشخیص انقلاب دچار اشتباه می‌شویم.

معاون پژوهش موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اندیشه امام خمینی(ره) در یک کلمه مبتنی بر جهان‌بینی توحیدی قرآن است، امام حتی واژه‌های سیاسی را از قرآن گرفت، در گذشته "دیکتاتور" می‌گفتند، ایشان فرمودند "طاغوت"، می‌گفتند نجات "فقرا" که ایشان فرمودند "مستضعفین"، که این‌ها واژه‌های قرآنی است، امام خمینی(ره) قرآن را جلوه خداوند می‌دانست و به تعبیری دیگر در فکر و اندیشه ایشان جز توحید و یکتاپرستی نمی‌گنجید.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) می‌فرمایند قرآن تجلی صفات جمالیه و جلالیه خداوند بوده و جز این چیز دیگری نیست، قرآن صورت انسان کامل و انسان کامل صورت قرآن است، کسی که با این نگاه به قرآن بنگرد جوهره وجودش یکپارچه خداپرستی است.

خسروی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) حتی زمانی که شعارهای مردم را در جماران گوش می‌کرد به یاد خدا بود، بیان کرد: انقلاب ما را کسی پایه‌گذاری و اجرا کرد که چنین اعتقاد والایی داشت، زمانی که از زاویه دید امام خمینی(ره) قرآن را نگاه می‌کنیم همه قرآن را در سوره حمد می‌بینیم، نگاه امام خمینی(ره) در فرزندش جلوه‌ای ویژه داشت.

وی با بیان اینکه اگر قصد خوب فهمی انقلاب را داریم باید میزان توحید را بدانیم، گفت: شرک بزرگ‌ترین چالش جوامع اسلامی است که شرک خفی بیش از همه در این جوامع دیده می‌شود، سرچشمه بسیاری از مشکلات جوامع ما شرک بوده و تنها راه هدایت در جامعه اسلامی توحید است که امام خمینی(ره) در هر سخنرانی خود به تذکرات اخلاقی و توحیدی اشاره می‌کردند.

معاون پژوهش موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام خمینی(ره) متخصص مسائل اخلاقی بودند و یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی بالابردن اخلاق در جامعه بوده و این مسئله‌ای است که پیامبر نیز بر آن تاکید داشته و اسلام را بر پایه اخلاق می‌دانستند، اخلاق در انقلاب اسلامی بسیار مهم است.

وی با اشاره به نقش حاج آقا مصطفی خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: حاج آقا مصطفی نقش بسیار مهمی را در انقلاب داشت و پس از تبعید رهبر کبیر انقلاب در قم ساکت ننشستند و سخنان ایشان را در میان مردم تبیین می‌کردند، حاج آقا مصطفی پس از دستگیری به ترکیه تبعید شدند، روز نخست آبان بود که از مدرسه فیضیه به مسجد اعظم می‌رفتم کسی که از کنار بنده رد می‌شد گفت "فرزند آقا مرحوم شده"، به سرعت خبر پیچید و مجلس ختمی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروی با بیان اینکه برخی با بی‌اطلاعی از آن دوره از انقلاب انتقاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: خفقان عجیبی در آن زمان بود، برخی برای یک مسئله کل نظام را زیر سئوال می‌برند و با گذشته قیاس می‌کنند، علت این است که این افراد خفقان‌ها را ندیدند، روزگاری در این کشور بود که کسی نام خدا در ابتدای سخنرانی نمی‌آورد که این را بسیاری از جوانان امروزی متوجه نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: در این کشور کسی نمی‌توانست نام امام خمینی(ره) را ببرد، کلمه "خ" را با چندین نقطه به عنوان نام ایشان می‌نوشتند، البته افراد بسیاری زندان کشیدند تا نام امام خمینی(ره) تا امروز زنده بماند که ما باید قدردان این افراد باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار