مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان پیش بینی کرد: همزمان با اربعین حسینی حدود 80 هزار زائر پاکستانی برای عزیمت به کربلا و شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) از مرزهای جنوب شرق ایران وارد این استان شوند
کد خبر: ۸۷۶۷۹۷۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

حجت الاسلام اسماعیل تدینی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: از نخستین روز محرم امسال تاکنون 15 هزار زائر پاکستانی مشتاق شرکت در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا از مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شدند و در زائر سرای امام رضا زاهدان اسکان یافتند.
وی ادامه داد: زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان با دارا بودن چند سرسرا و 40 اتاق ظرفیت اسکان سه هزار زائر را در هر شبانه روز دارد و در آن خدمات مختلف رفاهی، فرهنگی و غیره به زائران ارائه می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته همزمان با اربعین 20 هزار زائر پاکستانی وارد سیستان و بلوچستان شدند تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از دفتر حج و زیارت پاکستان در کویته، حدود 65 هزار نفر تا یک ماه پیش برای شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) نام نویسی کردند که پیش بینی می شود این آمار به 80 هزار نفر برسد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به افزایش آمار زائران کشور دوست و همسایه پاکستان، امسال ضمن راه اندازی 2 موکب در زاهدان و میرجاوه چهار روحانی مسلط به زبان اردو در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان استقرار می یابند تا بهترین خدمات در بخش های رفاهی و معنوی به زائران ارائه شود.
تدینی گفت: همچنین ضروری است با توجه به افزایش حدود چهار برابری زائران و نیاز آنان به امکانات رفاهی از جمله پتو، وسایل گرمایشی و خوراک خیران این نهاد را بیش از پیش یاری دهند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه و اروپا و نیز کشور عراق و قلب زمین یعنی کربلا است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی درهای این استان به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستان در راه رسیدن به سر منزل مقصود و زیارت معشوق پا بر خاک ایران اسلامی گذاشته و گاه شبی را در استان سیستان و بلوچستان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت به آنان دست ندهد

ارسال نظرات