یک جامعه شناس در گفتگو با«بسیج»عنوان کرد

تأثیر شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بر افزایش آمار طلاق

دکتر حیدرپور گفت: عملکرد ضعیف کارگزاران فرهنگی و سیاسی، شبکه های ماهواره ای فارسی زبان مانند شبکه فارسی وان و شبکه های اجتماعی در افزایش آمار طلاق در شهرهای بزرگ و حتی کوچک تاثیر زیادی داشته است.
کد خبر: ۸۷۶۷۹۸۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

دکتر محمد حیدرپور جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور و آسیب های آن برای جامعه اظهار داشت: تحولات اجتماعی، فراگیر شدن مدرنیته و اخیرا هم انقلاب ارتباطی موجب فراگیر شدن پدیده طلاق در کشور شده است.

وی ادامه داد: پدیده های اجتماعی مانند طلاق دلایل مختلفی دارند و تک بعدی نیستند اما متاسفانه بیشتر افراد این موضوع را تک محوری بررسی می کنند.

مدرس دانشگاه با بیان عوامل موثر در افزایش آمار طلاق در کشور خاطر نشان کرد: عملکرد ضعیف کارگزاران فرهنگی و سیاسی، شبکه های ماهواره ای فارسی زبان مانند شبکه فارسی وان و شبکه های اجتماعی و عوامل مختلف دیگر در افزایش یافتن طلاق در شهرهای بزرگ و حتی کوچک تاثیر بسیار زیادی داشته است.

این جامعه شناس با اشاره به آسیب های ناشی از افزایش معضل طلاق در شهرهای بزرگی همچون تهران تصریح کرد: طلاق موجب افسردگی و تنهایی افراد و به تبع آن بروز مشکلات جدیدی در جامعه می شود که بیشتر به زنان آسیب می رساند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار