مهدی تقوی گفت: در شرایطی که قدرت خرید مردم پایین است مردم رغبتی برای کالای گران ندارند از این‌رو کالاهای ارزان‌تر خارجی را می‌خرند و کارت اعتباری، تسهیل کننده کالای خارجی شده بود.
کد خبر: ۸۷۶۷۹۸۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۰

مهدی تقوی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه کارت‌های اعتباری منافع خارجی‌ها را در نظر داشت و نه داخلی‌ها اظهار داشت: مبنای اصلی کارت اعتباری این بود که افرادی که قادر به خرید نقدی نیستند از طریق کارت اعتباری، قدرت خرید پیدا کنند.

وی با بیان اینکه کارت اعتباری نوعی وام محسوب می‌شد افزود: کارت اعتباری با وام بانکی تفاوتی نداشت لذا باید مسوولان فرهنگ‌سازی کنند تا مردم تمایل به خرید کالای ایرانی داشته باشند نه خارجی.

تقوی بیان داشت: در شرایطی که قدرت خرید مردم پایین است مردم رغبتی برای کالای گران ندارند از این‌رو کالاهای ارزان‌تر خارجی را می‌خرند و کارت اعتباری، تسهیل کننده کالای خارجی شد.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد:خرید کالای چینی رواج یافته است از آنجایی که نیروی کار ارزان‌تری دارد قیمت تمام شده کالاها کاهش می‌یابد در گذشته کالاهای چینی فاقد کیفیت و مرغوبیت لازم بود لذا برای از دست ندادن بازار مصرفی، کالای چینی کیفیت بهتری پیدا کرده است .

ارسال نظرات