ویژه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی جزیره کیش با 30 عنوان برنامه متنوع تبیین شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۰۲۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
سرگرد ابراهیم خادمی زاده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش درنشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در دفتر ناحیه مقاومت برگزار شد با اعلام ویژه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در کیش از برگزاری 30 عنوان برنامه متنوع توسط بسیج دانش آموزی جزیره کیش به مشارکت آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مستقر در جزیره کیش خبرداد.

بنابر این گزارش، خادمی زاده با بیان اینکه بسیج خانه همه ایرانیان است افزود: در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و اشنایی دانش آموزان به عنوان یکی از اقشار موثر در جامعه با آرمان های امام راحل(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب، همچنین توسه و ترویج فرهنگ تربیتی اسلام ویژه برنامه های متنوعی در این هفته برای اقشار دانش آموزی جزیره کیش برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در راستای تدوین برنامه های هفته بسیج ستاد ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نشست های مختلفی با مسئولان ادارات و نهادهای مختلف و امام جمعه کیش برگزار کرد و با همفکری در تدوین برنامه ها تلاش شده است تا گام های موثری در راه بصیرت و آگاهی دانش آموزان برداشته شود.

خادمی زاده با اشاره به نشست خبری برگزار شده این نشست را نخستین برنامه از ویژه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی خواند و افزود: نشست با فرماندهان واحدهای دانش آموزی از دیگر برنامه هایی است که عصر روز چهارشنبه 5 آبان ماه در آستانه آغاز هفته دانش آموزی برگزار می شود.

غبارروبی مزار شهدای گمنام و تجدید میثاق با آرمان های شهدای دفاع مقدس و امام شهدا از برنامه های روز 5 شنبه این هفته است که با حضور مردم، مسئولان و دانش آموزان بسیجی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود.

به گفته این مقام مسئول در سپاه کیش: حرکت به سوی مصلی کیش با پای پیاده از میدان غدیر، شرکت سازمان یافته در نماز جمعه و سخنرانی یکی از دانش آموزان بسیجی پیش از خطبه های نماز جمعه همچنین برگزاری حلقه های صالحین در مصلی از برنامه ای روز جمعه گرامی داشت هفته بسیج دانش آموزی است.

فرمانده سپاه کیش در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: نواخته شدن آئین زنگ ایثار در مدارس کیش و بصورت نمادین در یک مدرسه با حضور مسئولان، برگزاری یادواره شهدای شاخص دانش آموزی شهیدان احمد نظیف و شهناز محمدی زاده و 36 هزار شهید دانش آموز، حضور رزمندگان در مدارس و بیان خاطرات، سخنرانی و حضور فرماندهان نظامی و انتظامی در مدارس، اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نورخوزستان، دیدار دانش آموزان با امام جمعه، دیدار با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش، دیدار با رئیس آموزش و پرورش از دیگر بخش های ویژه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی است.

تجلیل از دانش آموزان نخبه بسیجی در عرصه های ورزشی، قرانی، علمی، هنری و ورزشی، هم اندیشی نخبگان بسیجی با مسئولان جزیره، مسابقه نقاشی با موضوع” مرگ بر آمریکا” و حضورسازمان یافته دانش آموزان بسیجی در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و برگزاری نمایشگاه نقاشی با موضوع ” مرگ بر آمریکا ” در مسیر راهپیمایی و دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز به گفته فرمانده سپاه از برنامه های هفته دانش آموزی است .

خادمی زاده در ادامه نشست به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد و در خصوص حمایت از دانش آموزان نخبه در بسیج گفت: ایه های تمدن از طرح هایی است که با هدف نخبه پروری در بسیج برنامه ریزی شده است.

وی همچنین با اشاره به تهاجم فرهنگی و گسترش فضای مجازی افزود: امروز با حضور و ورود فضای مجازی در میان خانواده ها باید تلاش کنیم تا فعالیت های فرهنگی برنامه ریزی شده از دستاورهای فرهنگی و آرمان های انقلاب حراست و حفاظت کنیم.

فرمانده سپاه کیش به فعالیت های گسترده فرهنگی کارگروه های مختلف اقشار بسج اشاره کرده و یادآور شد: با تولید محتوا در کارگروه های تخصصی و حضور در فضاهای مجازی می توان به سوالات و شبهه هایی که برای جوانان به خصوص دانش آموزان پیش می آید پاسخ داد.

وی خاطر نشان کرد: برای موفقیت در مسیری سخت که امروز در آن گام گذاشته ایم باید همه یکدل شده و در این راستا نیاز است تا مسئولان فرهنگی در اختصاص بودجه به فعالیت های فرهنگی بسیج اعتبارات ویژه ای در نظر بگیرند.

نشست خبری تشریح ویژه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی با حضور فرمانده سپاه کیش، جانشین فرمانده و اصحاب رسانه در دفتر فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش برگزار شد.
ارسال نظرات