بسیج در گفتگو با فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی اردکان:

بسیج دانش آموزی در راه آینده ای روشن، استوار و پابرجا قدم می گذارد/تشریح برنامه های اجرایی در هفته بسیج دانش آموزی

محمد فتاحی : بسیج دانش آموزی با کوله باری از تجربه ، نگاهی رو به جلو برای پیشرفت های کشور دارد و با کسب اعتماد و اعتبار مردمی وارد میدان های علمی و پیشرفت های روز ، ملی و بین المللی شده است و در راه آینده ای روشن، استوار و پابرجا قدم برمی دارد.
کد خبر: ۸۷۶۸۱۱۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، محمد فتاحی فرمانده بسیج دانش آموزی شهدا اردکان درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج دانش آموزی گفت: هفته بسیج دانش آموزی و روز 8 آبان یادآور حماسه جاویدان و قهرمانانه شهید محمدحسین فهمیده و نوجوانان و دلاور مردانی است که در عین صغر سن و سال، افتخارات بزرگی را برای نسل های آینده ایران اسلامی به یادگار گذاشتند و به حق این روز به عنوان روز بسیج دانش آموزی نام گرفت، بنده این روز را به کلیه دانش آموزان سراسر کشور و دانش آموزان عزیز شهرستان اردکان پیشاپیش تبریک عرض می کنم .

وی افزود:امروز بسیج دانش آموزی به عنوان نهادی قانونمند در مدارس کشور در کنار آموزش و پرورش و در جهت تعلیم و تعلم و پرورش اخلاقی، بصیرتی دانش آموزان و در جهت دهی انقلابی و اسلامی به نوجوانان و دانش آموزان نقش مهم و موثری ایفا می کند .

فتاحی خاطر نشان کرد: بدون شک تقویت، گسترش، حمایت و هدایت این نهاد ارزشمند که از برکات بسیج محسوب می شود به گسترش فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه کنونی و میهن اسلامی مان کمک خواهد کرد، چرا که بسیج دانش آموزی در افکار عمومی ایرانیان از کارنامه ای درخشان و جایگاهی رفیع و مردمی برخوردار است و در عرصه های جنگ و سازندگی، فعالیت های فرهنگی، علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور حضوری جدی و فعال داشته است و اینک در دل مردم ایران اسلامی دارای پایگاه و ارزشی خاصی است.

وی افزود: بسیج دانش آموزی که اعضاء آن هم اکنون نسل چهارم انقلاب محسوب می شوند با کوله باری از تجربه ، نگاهی رو به جلو برای پیشرفت های کشور دارد و با کسب اعتماد و اعتبار مردمی وارد میدان های علمی و پیشرفت های روز ، ملی و بین المللی شده است و در راه آینده ای روشن، استوار و پابرجا قدم برمی دارد .

فتاحی در ادامه گفت: شایان ذکر است امروز با این واقعیت انکارناپذیر روبرو هستیم که بسیاری از دانش آموزان ایرانی با اشتیاق تمام عضویت در بسیج دانش آموزی را پذیرفته و چه بسا بدان افتخار می کنند اما متأسفانه باید اذعان داشت که به دلیل محدودیت امکانات موجود، تمامی اعضاء شاید نتوانند از طرح ها و برنامه های بسیج دانش آموزی در مدارس استفاده کنند .

وی در هفته بسیج دانش آموزی که از 7 آبان شروع و تا 13 آبان ادامه می یابد برنامه هایی را در سطح مدارس و شهرستان با کمک اداره آموزش و پرورش ، دانش آموزان و فر هنگیان عزیز خواهیم داشت که به برخی از آن ها به صورت گذرا اشاره می کنم :

وی فضاسازی فعالیت ها در هفته بسیج دانش آموزی، دیدار فرماندهان واحدهای مقاومت و شورای واحد با امام جمعه محترم شهرستان، برگزاری نشست حلقه های معرفتی و بصیرتی متربیان شجره طیبه صالحین با محوریت ایجاد موج استکبار ستیزی، ترویج اقتصاد مقاومتی،تبیین شاخصه های دانش آموز انقلابیوحضور دانش آموزان به ویژه بسیجیان در روز سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار با نمادها و نشان های سازمانی بسیج و مدارس خویش را از اهم برنامه های اجرایی در این هفته برشمرد.

وی در ادامه گفت:برگزاری مسابقه دلنوشته،کتابخوانی، شعر.... با موضوع تأثیر حجاب و حفظ روحیه استکبار ستیزی و اقتصاد مقاومتی، برگزاری یادمان و یادواره شهدای دانش آموز در مدارس شهرستان با نام شهدای شاخص ، غباروبی وعطر افشانی قبور شهدا توسط دانش آموزان، شرکت حلقه های طرحصالحین واحدها در نماز جمعه (میقات صالحین)از دیگر برنامه های اجرایی در هفته بسیج دانش آموزی می باشد.

فتاحی سایر برنامه هایی که در طول سال تحصیلی توسط بسیج دانش آموزی برای دانش آموزان اجرا می شود را بدین شرح تشریح کرد:

آشنا نمودن دانش آموزان با بسیج و ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در بین آنان

جذب و سازمان دهی دانش آموزان بسیجی در بسیج

ارائه ی آموزش های نظامیو سازمانی و تخصصی اعضای بسیج دانش آموزی

در بین دانش آموزان ایجاد و تقویت روحیههمیاری مسئولیت پذیری و دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی

به کار گیری اعضای بسیج دانش آموزی در رزمایش ها و اردو های رزمی فرهنگی و عرصه های دفاعی و امنیتی سازندگی امدادی فرهنگی حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی

تقویت سطح فرهنگی و اعتقادی دانشآموزان بسیجی و ترویج روحیه انقلابی در آنان

تقویت بنیه علمیبهبود وضعیت تحصیلی و تشویق دانش آموزان ممتاز بسیجی در عرصه های علمی فرهنگی هنری و ورزشی

معرفی الگوهای برتر و الگو سازی برای نوجوانان و دانش آموزان شهرستان

ارسال نظرات
آخرین اخبار