در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان مطرح شد؛

دعوت از خیرین نیکوکار شهرستان نیر جهت مشارکت در خرید منابع و تجهیز کتابخانه های عمومی

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل خواستار مشارکت خیرین نیکوکار شهرستان نیر جهت مشارکت در خرید منابع و تجهیز کتابخانه های عمومی شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۱۷۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، جعفر نوعخواه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان که با حضور معاون فرماندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر نیر و سایر اعضا تشکیل شد با بیان اینکه توسعه فعالیتهای کتابخانه ای نیازمند اعتبارات جاری می باشد، اظهار داشت: طبق قانون، اعتبار جاری کتابخانه های عمومی از محل حداقل نیم درصد از درآمدهای شهرداری ها تأمبن می شود و لذا انتظار ما اینست که شهرداری نیر با تبعیت از قانون، سهم کتابخانه های عمومی از درآمدهای خود را در موعد مقرر پرداخت نماید.

وی، همدلی مسئولین شهرستان نیر جهت توسعه فعالیتهای کتابخانه ای این منطقه را خواستار شده و افزود:

امیدوارم خیرین نیکوکار نیری با مشارکت در خرید منابع و تجهیز کتابخانه های عمومی، موجبات توسعه کیفی این مراکز را فراهم آورند.

نوعخواه، معرفی خدمات کتابخانه ای در مدارس و دانشگاهها را موجب آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان و دانشجویان با کتابخانه های عمومی دانسته و تصریح کرد: حضور در روستاهای پرجمعیت شهرستان نیر و معرفی کتابخانه های عمومی از جمله ایده های قابل تحسین کتابداران این شهرستان بوده است.

معاون فرماندار شهرستان نیر نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم همکاری همه ارگانها در جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم، خواستار پرداخت نیم درصد معوقه کتابخانه های عمومی توسط شهرداری نیر شده و گفت: کاهش معضلات اجتماعی، ارتقای سطح آگاهی های عمومی و توسعه فرهنگی نیازمند سرمایه گذاری بیشتر در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

سید شاپور منیری، برگزاری نشست های کتاب خوان را تحولی مهم در برنامه های کتابخانه ای دانسته و تأکید کرد: همه ادارات شهرستان باید با همکاری های لازم، موجبات برگزاری هرچه پرشورتر این نشست ها را فراهم آورند.

وی، مشارکت بانک پاسارگاد در ساخت کتابخانه عمومی زکریای رازی را قابل تقدیر بیان کرده و خاطرنشان ساخت: شهرستان نیر دارای ظرفیت فوق العاده ای در جذب خیرین نیکوکار است که نیازمند برنامه ریزی جهت جذب این مشارکت ها است.

در این نشست، محسن باکفی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیر نیز با ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای صورت گرفته، برگزاری دو نشست بزرگ کتاب خوان در شهرستان نیر، حضور در روستاهای پرجمعیت جهت معرفی کتابخانه های عمومی، برگزاری نشست های کتاب خوان در مدارس شبانه روزی و عضویت رایگان در روز 24 آبان ماه را از جمله برنامه های مورد نظر در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار ذکر نمود.

ارسال نظرات