اربعین تکمیل کننده قیام عاشوراست

زاهدیان اربعین را تکمیل کننده قیام عاشورا دانست و بیان کرد: در این روز طبق بعضی تواریخ، خاندان عصمت و طهارت از اسارت به کربلا آمده و با عزیزان خود برای نخستین بار آزادانه از ته دل آه و فریاد برآوردند و اشک و غم از دیده جاری ساختند.
کد خبر: ۸۷۶۸۲۶۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار داوود زاهدیان استاد نمونه کشور در عقیدتی لشکر 25 کربلا در خصوص اهمیت اربعین گفت: در فرهنگ آسمانی قرآن، به مصداق آیه«فذکرهم بایام الله» یادآوری خاطرات مهم روزگاران پیشین با هدف عبرت و پندآموزی آیندگان مورد سفارش قرارگرفته، که از ایام الله به یادماندنی روز اربعین می باشد.

وی اربعین را تکمیل کننده قیام عاشورا دانست و بیان کرد: در این روز طبق بعضی تواریخ، خاندان عصمت و طهارت از اسارت به کربلا آمده و با عزیزان خود برای نخستین بار آزادانه از ته دل آه و فریاد برآوردند و اشک و غم از دیده جاری ساختند.

زاهدیان اظهار کرد: روز اربعین، هم آه و هم ناله شدن با خاندان امام حسین(ع) است، اربعین تجدید بیعت با سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، اربعین یعنی در مقابل ظلم و ستم مبارزه کردن و زیر بار ظلم و ستم نرفتن است که همان شعار والای امام شهیدان« هیهات من الذله» است.

استاد حوزه عقیدتی لشکر عملیاتی 25 کربلا یادآور شد: اربعین یعنی ای حسین جان ما مردان مرام و رفتار شما را در زندگی فرا می گیریم ، اربعین تجدید میثاق با فرهنگ عاشوراست که برای همیشه ماندنی خواهد بود.

وی ادامه داد: شما ای برادر و خواهر! بیائیم در این روز بزرگ با دل و زبان خود عهد و پیمان بندیم، پیمانی که در روز عاشورا یاران با امام زمان خود بسته و به فلاح و رستگاری رسیدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها